dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Fotbehandling (vecka 40, 39+1)

Publicerad 2014-10-31 10:36:00 i Graviditet, Lillan, Längtan,

Var på fotbehandling häromdagen. F.a.n.t.a.s.t.i.s.k.t. Så väl spenderade pengar för stackars fötter - graviditet eller ej. Men nu uppskattade jag det något fruktansvärt. Så de är som babyfötter nu! Passar ju bra till lillans ankomst ;) Avslutades med en fotmasage. Terapueten meddelade även att fotmassage kan trigga förlossning. Jasså, det behöver du inte säga två ggr sa jag - vet precis vad min man ska göra om kvällarna nu! :)
 
I övrigt har barnmorskebesök hunnits med. Och fröken har äntligen fixerat sig! Så inte undra på att det gjort så ont mellan benen den sista tiden, hon borrar sig neråt som bara den helt enkelt. That´s my girl! Du är på väg åt rätt håll! Allt annat såg bra ut. Utom några utslag som barnmorskan reagerade på, förmodligen hormoner. Men hon vill att jag kommer in på måndag och tar prover om det blir värre och/eller börjar klia. Hoppas det blir ett ickeproblem p.g.a. förlossning i helgen! 
 
Idag ska vi på date, jag och maken. Kanske sista restaurangbesöket på länge? Vi hoppas på det! 
Trevlig helg!

Kommentarer

Postat av: Axsson

Publicerad 2014-10-31 11:16:49

Så spännande att det är så nära för dig nu! :D Så fort tiden gått.

Jag är i v. 26 nu och längtar ihjäl mig! ca 3,5 månad kvar till BF.

Svar: Vecka 26 redan - det är ju helt fantastiskt! Förstår att du längtar ihjäl dig! Vi är ju några av de som inte "bara" fått längta i 9 månader.. Hoppas det känns som det går fortare nu på slutet för dig, jag tycker att det känts som det går fortare och fortare! :)
Anna

Postat av: Axsson

Publicerad 2014-10-31 13:50:30

Ja precis, vi har fått vänta lite extra! Så egentligen är 9 månader ingenting och nu snart 3, som en piss i havet :D

Men efter vi. 15 och framförallt v. 20 tycker jag tiden sprungit fram och känns som det kommer fortsätta så fram till februari. Inte mig emot!

Svar: Va härligt att du känner så, det kommer bli februari i ett swisch! :) Herregud vilken upplevelse vi har framför oss!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela