dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vågade (vecka 39, 38+3)

Publicerad 2014-10-26 23:04:48 i Graviditet,

Vågade oss iväg på övernattningstrippen, och det var jättetrevligt. Så glad att vi åkte! Och lite besviken över att vi inte fick åka tillbaka mot sjukhuset mitt i natten...;) Men det var kanske ganska väntat, egentligen. Men imorse blev det nog våra sista lugna hotellfrukost på väldigt länge. Och igår vår sista trerätters också, i lugn och ro, på ett bra tag. Restautangbesök i all ära, men herregud vad jag ser fram emot att sitta hemma och äta hela vintern, med vår lilla dotter. 
 
Nu känns väntan utdragen. Har lite smått och roligt inplanerat under veckan för att få även vecka 39/40 att gå. Måtte det gå fort, nu är det ivrigt här hemma över att få träffa henne. Men försöker ställa in mig på 15e trots att jag egentligen inte tror att det kommer dröja så länge. Är jag för positiv? 
 
 

Kommentarer

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-10-27 12:34:17

Jag är helt inställd på övertid. Det bara känns som så i kroppen. Jag hoppas självklart att jag har fel. Plötsligt händer det ;)

Svar: Tror det är lika bra att vara det...är jag rädd.. Men du har rätt, plötsligt händer det! ;)
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-10-27 15:39:57

Jag trodde inte heller jag skulle gå över tiden, varför vet jag inte (kanske alla önskar det?) Jag har haft turen att få en vecka innan båda gångerna, så jag har inte behövt den där sista jättesega väntan! Jättebra att planera in saker så man har nått att skingra tankarna med!

Svar: Ja, jag tänker att alla önskar det. Men så kanske det inte alls är...? Jag hoppas på en vecka innan iaf, precis som du! Så på onsdag har jag beställt förlossning ;) Kände du av något speciellt precis innan det var dags? Eller vaknade du bara en natt och så var det igång?!
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-10-27 15:39:58

Jag trodde inte heller jag skulle gå över tiden, varför vet jag inte (kanske alla önskar det?) Jag har haft turen att få en vecka innan båda gångerna, så jag har inte behövt den där sista jättesega väntan! Jättebra att planera in saker så man har nått att skingra tankarna med!

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-10-27 16:57:13

Båda gångerna har slemproppen lossnat innan, det är som en jättestor rosa slemklump som har kommit i omgångar när jag kissat :) Då har jag börjat vara beredd på att något är på g. Sedan med Vega (andra barnet) så hade jag förvärkar på nätterna flera veckor innan och då trodde jag att det kanske var på gång varje natt, skitjobbigt för det gör ont men inget händer. Och då när jag fick riktiga värkar trodde jag ändå att det skulle ta tid, jag fattade inte att det verkligen startat fast jag hade värkar var 3 minut, och vi har 7 mil till sjukhuset! Så jag hann bara vara inne 45 minuter innan hon ploppade ut :) Jag var öppen 8 cm när vi kom in och jag tänkte att det var säkert bara önsketänkande att jag skulle föda den natten haha! Vattnet har aldrig gått för mig utan de har tagit hål på hinnorna båda gångerna, annars är det de klassiska att värkarna kommer igång då men jag har som tur var sluppit det!

Svar: Tack för att du delar med dig! Hoppas kunna vara hemma länge och komma in till sjukan och vara öppen mycket. Men betvivlar att det kommer hända som förstföderska och dessutom med fem minuter till sjukhuset...kommer nog bli att vi åker in alldeles för tidigt för att vi är lite nojjiga av oss.. Vi får se? Kul att höra om andras erfarenheter, och så spännande att vänta in sin egen - skräckblandad förtjusning ;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela