dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Barnmorskan vecka 34 (33+4)

Publicerad 2014-09-22 10:37:42 i Barnmorskan, Förlossning,

Ja, då visade det sig att jag var lite snurrig i kolan då. Mer än vad jag trodde kanske? Var helt övertygad om att jag hade ett sf-mått på 32 cm sist jag var hos barnmorskan. Så var inte fallet. Sist låg måttet på 30. Och nu på 31. Så inga konstigheter, magen växer och lillans hjärtljud slår på fint. Nästa koll är 3 oktober och då ska vi sammanfatta graviditeten och fylla på med eventuella behov/tankar inför förlossningen. Alltså förlossningsbrevet. Vet inte riktigt vad jag ska skriva? Ställer mig lite frågandes till att ha en bild av förlossningen som sen inte kommer vara i närheten av verkligheten, blir det då bara jobbigare? Kontrollfreak som jag är. 
 
Vet iaf att jag vill ha epidral och lustgas, skulle nog helst även ta bäckenbottenbedövning, men vet inte riktigt hur vanligt och lättåtkomligt det är? Som ni kanske förstår tar jag emot alla former av droger som är möjliga ;) I övrigt funderar jag på om jag vill stå och föda, kanske på knä? - för jag tänker mig att jag får bättre kraft och jag har ju så jäkla ont i ryggen, p.g.a. foglossningen. Så att ligga på rygg är absolut inget alternativ. 
 
Vet inte, vad skriver man mer? Att maken ska servera is/saft och hålla sig vid huvudet kanske. Fast det är ganska givet i vårt fall..det har vi redan diskuterat igenom ;)

Kommentarer

Postat av: sockernosen

Publicerad 2014-09-22 13:57:35

Vad är sf-mått för något?
Blir lite nervös när jag hör dina tankar om förlossningsbrevet, verkar vara många beslut som ska fattas samtidigt. Jag och A har också talat igenom viktigheten av att stanna vid huvudet :)

Svar: Magmåttet, de mäter livmodern liksom - hur den växer :) Oj, bli inte nervös! Tror inte ens att alla skriver ett förlossningsbrev! Vet inte riktigt hur man ska fylla i det..men jag tänker att vi skriver väl ner det som har korsat våra tankar och hör sen med barnmorskan om hon har något hon tycker att man borde ta ställning till..jag vet inte? Kanske inte är så noga?!
Anna

Postat av: Intejag

Publicerad 2014-09-22 15:20:15

Mitt förlossningsbrv hann jag aldrig ge barnmorskorna, eftersom jag födde under 2 timmar. Så all tid jag la ned på mitt brev kom inte till användning. Tror nog det är bäst att skriva sina känslor och sen typ
- Ser ni att jag får ont, så vill jag att ni skall hjälpa mig att avgöra hur vi ska gå vidare.

För som du skriver, det är väldigt svårt att veta hur ens förlossning ska bli.

Svar: Oj, ja det var snabba puckar! Bra idé, att skriva med att de får ta beslut om man har uppenbart ont. Tack! Det ska jag göra. För att gardera sig lite, man har ju som sagt ingen aning om hur det kommer bli...
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela