dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Snarkningar

Publicerad 2014-09-20 15:27:24 i Graviditet,

I 11 års tid är det jag som klagat på snarkningar. Knuffat på honom när han sover, hållt för näsan på honom, ja rent utav dragit till honom emellanåt i ren desperation - jag måste få sova och snarkningarna gör det omöjligt!
 
NU, mina vänner, är det ombytta roller. Jag har t.o.m. lyckosamt nog fått det inspelat åt mig ;) Kanske inte den mest attraktiva inspelningen av mig själv - men det kanske inte heller är det mest attraktiva läget i livet just nu heller ;) Så det går väl liksom hand i hand. Jag snarkar järnet. Jag snarkar så att mannen vaknar. RIktiga sånna där "gubbsnarkningar". Såsom jag kommer ihåg att det lät om morfar när han sov. Det liksom dånade i hela huset. Så låter jag nu. Det låter hemskt. Samtidigt som jag tycker att det ändå är dags för lite pay-back-time för de senaste 11 åren... ;)
 
Funderar på om jag ska införskaffa något hjälpmedel, det finns ju en mindre uppsjö av saker mot snarkningar på apoteket. Men sen tänker jag "nej, då får han gå och införskaffa det själv och plantera på mig". För jag störs ju inte av det. Egoist - javisst! Jag är glad för de timmar jag lyckas sova. Och det är faktiskt mannen med, såpass att han är finkänslig nog att inte väcka mig trots snarkningarna...
 
Ja, så nu stoltserar jag med ännu en trevlig upptäckt i anslutning till graviditeten. Härligt. Borde nog göra en lista. Listperson som jag är. Det där med att "ja man får väl en vacker liten mage och det är det" är en sanning med modifikation. Jag som skulle springa runt och vara gravidsnygg, träna och hålla mig i form. Jo jag tackar jag - foglossningen och åderbråcken gör ju inte det direkt möjligt. Men vad gör det? Snart är hon här, vårt älskade lilla bär! 

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2014-09-20 17:59:10

Jag snarkade också som en riktig gris under graviditeten. Särskilt sista veckorna. Min sambo sov på soffan för att orka upp på jobbet.. ;-)

Det går säkert över när hon väl är ute! :-) Så blev det för mig. Och du - snart kan du ligga på mage igen. Även om du inte brukar sova så, det är märkligt att kunna göra det bara! :-D

Svar: Skönt att höra, hoppas det försvinner för mig med..Jag sover alltid på mage annars, så jag längtar tills jag kan göra det. Verkligen! Får ibland för mig att jag ska slänga mig på mage i sängen och kolla datorn eller nått, blir lika besviken varje gång jag inser att det går ju inte alls. Konstigt hur man kan glömma den lilla detaljen hela tiden ;) Fast det är klart - älskar ju magen, eller iaf innehållet! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela