dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Sparkar och rörelser, vecka 34 (33+1)

Publicerad 2014-09-19 10:57:42 i Graviditet, Lillan,

Igår hade jag turen att lyckas filma lite sparkande på film. Häftigt värre. Och kul att ha sen förstås! Hon stökar på bra och jag njuter! Hon hade dessutom en ordentlig sessior för mannen igår kväll, till hans stora förtjusning. Det står att man ska kunna känna vad det är för kroppsdelar som far runt mot magen, men där är jag clueless. Gissar att det är fötterna som sparkar uppåt, och armarna åt sidorna - eftersom hon lagt sig med huvudet neråt. Men vad vet jag? Hon kanske har vänt på sig, eller snurrar runt några ggr/dag. Ingen aning!? Förstår inte hur man ska kunna känna sig till kroppsdelar - för jag vågar verkligen inte ta tag i något som far runt. För mannen får jag knappt peta tillbaka på henne "för det kanske gör ont jue!!". Han kommer nog bli den "hönsiga" av oss, eller vad tror ni? 

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2014-09-19 12:03:26

Haha jag håller med! Fråga din barnmorska hur hon ligger. I slutet har dem så lite plats att dem inte ska kunna röra sig lika mycket :-) Snart är hon här😍

Svar: Ja hon ligger med huvudet ner och rumpan åt vänster, iaf sist vi var där..men, men..hon kanske har flyttat sig igen?! Ja tänk, snart är hon här! :)
Anna

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-09-19 17:48:58

Det är verkligen jättesvårt att veta. Nu efter tul så förstår jag lite mer vad jag känner men den har ju fortfarande plats och bra med vatten att flytta sig så jag vettetusan :P. Kan absolut inte få tag i någon fot eller så iaf.

Svar: Fast jag tycker inte jag blev klokare efter tul:et heller.. Men, men, bara hon sparkar och mår bra så får hon göra som hon vill! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela