dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Spjälskydd och för tidigt födda barn

Publicerad 2014-09-21 09:52:12 i Lillan,

Nu är spjälskyddet på plats. Fick bli ett vitt, enkelt och ekologiskt spjälskydd. Svärmor var förstås iväg och pillade på rosa varianter, men jag tycker det blir lite to much. Har lakan som är rosa, men även andra lakan som inte är rosa. Då kan man iaf varva söthetsgraden ;) Plus att ekologiskt kändes högaktuellt, och det fanns i vitt. Endast. Vad vi verkligen behöver införskaffa är bilskydd... DET är en djungel. Förmodligen det viktigaste av allt. Men ganska tråkigt att titta på och handla om jag ska vara ärlig. Men ja, nu är det hög tid att sätta sig in i detta..
 
Tittar på nyhetsmorgon och där var två små söta tvillingar som föddes i vecka 25. Helt fantastiskt att det faktiskt går att hantera och rädda dem. Och tänk vad små, små de var när de kom. Känner mig tacksam över att min lilla ligger kvar och gottar sig, och borde förmodligen inte vara så ivrig på att få ut henne. För tänk vad viktigt det är med de där veckorna. Att Sverige är världsledande inom vården av för tidigt födda barn känns fantastiskt, något att vara stolt över som svensk! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela