dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Inskrivning

Publicerad 2015-12-28 22:03:19 i Barnmorskan, Försöknummer2, Graviditet, Livet som mamma, Lycka,

Inskrivning hos barnmorskan idag. Samma barnmorska som sist. Kändes bra med henne så jag sa att jag gärna träffar henne igen. Sagt och gjort. 

Ja, vad gör man vid inskrivning? Hälsodeklaration hade jag naturligtvis glömt. Så det fick barnmorskan hjälpa mig med medan jag försökte hålla lillan lugn mha majskrokar. Ja, hon är en aktiv dam som vet vad hon vill. Och när viljan inte fås igenom så märks det. För att förklara det hela i milda ordalag. Iaf. Blodprov togs. Urinprov. Inga konstigheter. Glider in på 70 kg i vecka 11. Inget jag är direkt stolt över. Men skyller lite på jul. Otacksamt att ha inskrivning veckan efter julafton. Helt klart. Nåja. Vikt är vikt. Just nu är det fokus på att min kropp ska klara en graviditet, skapa ett barn. Vikten kändes i det närmsta ointressant, egentligen. Inte direkt bantningstider..;) 

Kub är som sagt bokat till 11e januari. Och nästa dejt med barnmorskan i april. Däremellan ska det klämmas in ett rul. Datum för det får jag vid kubet. 

Nämnde mina tankar kring kejsarsnitt. Vi ska prata mer om det när vi kommer hem. Det kändes bra så här långt. 

Svårt att greppa att vi väntar barn igen. Magiskt. Fantastiskt. Galet. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-28 22:56:14

Spännande! :) Jag ska på inskrivning i morgon hos BM . Ska man ta urinprov med? Kommer behöva ta cellprov också då jag inte gjorde det i höst. Ska vara ok enligt BM och lika bra att göra det. 70 kg är ingenting mot min vikt ;) men är väl rätt lång också ( tyvärr har jag gått upp lite här efter i höstas, en del beror på godbitar om jag säger så) nå väl det är som det är.

Svar: Åh, lycka till idag! Japp, hon tog urinprov med. Bra att ta cellprov också om det var länge sen! Jag är ganska kort..så för mig är det mycket. Men, men. Jag var nere och vände på 60 kg (min målvikt) i slutet av amningen i somras..så det svider lite. Men, men. Graviditet går förstås före, och nu ska jag bara njuta av det!
Anna

Postat av: drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-12-29 12:12:54

Haha, känner igen majskroksmutorna...det eller russin funkar här, haha. Vad gör man inte ;) sån förälder skulle jag aaaaldrig bli, hahahahaha!
Och 11 januari är ju snaaart, fort det går! Det där med vikten...att man inte bara kan släppa det och tänka att våra fantastiska kroppar faktiskt skapar BARN, skit samma med några kilon hit eller dit! Huvudsaken är ju att man går ner kilona efter förlossningen...men det är nån liten djävul som sitter på axeln och talar om för en att det är dåligt med viktuppgång. Synd! Allt har sin tid försöker jag tänka...ska inte stressa ner mig i vikt nu utan ta det lugnt och njuta av livet istället...sen när tiden är inne blir det träning för att hålla mig stark och frisk! Det behövs som tvåbarnsmamma har jag redan märkt ;) man får försöka vara snäll mot sig själv!
Hoppas du får som du vill ang kejsarsnittet, har hört från vänner som bor där att det är lättare i Sthlm att få det...men sen har ju du ett i bagaget redan som kanske gör det lättare att beviljas ett till?! Tragiskt som sagt att man inte får VÄLJA SJÄLV men det är ju som det är...nu fick du världens längsta kommentar här men så är det när man lyckas få till lite egentid sådär mitt på dan, haha!

Svar: Haha, uppskattar långa kommentarer!

Ja, det går ganska fort ändå. Tackolov. Ibland känns det iofs som en evighet, men så rasslar det till! Och du har rätt, man ska vara snäll mot sig själv. Var sak har sin tid. Nu är det fokus på barnaskapande! :)

Hoppas det blir kejsarsnitt, om det är det jag landar i. Känns så just nu iaf!

Härligt med några minuters egentid! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela