dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Lycka

Publicerad 2015-12-15 21:06:19 i Försöknummer2, Glädje, Graviditet, Kärlek, Livet som mamma, Lycka, Längtan, Tacksamhet,

Det känns oerhört bra! Jag vågar just nu tro på det här. Missfall har vi fått en gång efter att ha sett ett tickande hjärta. Det är en risk på 2% att det blir missfall om man sett just ett tickande hjärta. Det känns inte som att vi kan ha det oflytet igen. Klart vi kan. Det förstår ju jag också, men jag tänker inte ta till mig av det nu. Jag tänker njuta av att jag tror på det här. Njuta av att jag mår illa. Att jag äter mackor tre ggr om dagen med smör. Att jag är aptrött. Att jag känner att varje dag blir en liten fight just nu. Det får vara så här, det kommer utmynna i något fantastiskt. Det är det enda som är värt något. Den 23 juli kommer leveransen. Typ. Fram till dess kommer jag med all säkerhet svikta i min tro på det. Va sur över foglossning, dumma kommentarer från omgivningen och illamåendet. Men iaf, jag anser mig ha rätten att klaga. Och kommer utnyttja det. Innerst inne är jag bara groteskt tacksam över att jag får vara med om detta igen. Att min kropp skapar en annan kropp. Hur galet är det inte när man tänker på det?! Kanske blir det sista gången. Kanske inte. 

Tacksamhet. Lycka. Glädje. Förväntansfullhet. Det får summera dagen. Nu ska jag trycka salta kex i soffan innan jag däckar innan klockan slagit 22. Älskar det här, älskar det! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-15 21:54:21

Åh vad härligt att läsa!! Lycka! :) håll tummarna för mig i mirgon, tidigt UL precis som du. Vi verkar följa varann. Är nervös som sagt ( inte så konstigt! Också med tanke att jag varit med om missfall tidigare) intressant med risk på 2 %... :) goda odds får man hoppas på! Sa de det på kliniken? Lycka till nu och njut av lyckan! Jag kommer följa dig här :) ( haft lite svårt att se andras kommentarer här på mobilen. Skumt!) kram / Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-15 21:54:22

Åh vad härligt att läsa!! Lycka! :) håll tummarna för mig i mirgon, tidigt UL precis som du. Vi verkar följa varann. Är nervös som sagt ( inte så konstigt! Också med tanke att jag varit med om missfall tidigare) intressant med risk på 2 %... :) goda odds får man hoppas på! Sa de det på kliniken? Lycka till nu och njut av lyckan! Jag kommer följa dig här :) ( haft lite svårt att se andras kommentarer här på mobilen. Skumt!) kram / Karin

Svar: Åhh vad jag håller tummarna för dig nu!! Ja det där med missfallsskräck sitter i, djupare än jag trodde.. Läst mig till tvåprocentsrisken, så nej, inte så tung info som om den skulle komma från kliniken. Men jag hoppas det stämmer så att man inte behöver vara så orolig, fast det är man ju iaf..gaaahh! Kul, följ mig gärna och glöm inte uppdatera mig hur det går, idag och fortsättningsvis! Håller som sagt tummarna! Konstigt med kommentarerna..ibland är det lite segt, kan du läsa kommentarerna idag? Kram!
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2015-12-16 08:57:42

Sååå glad för din (er) skull! 💕 Helt rätt, njut medan du kan av de positiva känslorna! Som du säger så kommer de oroliga perioderna ju till och från hela graviditeten så man får njuta när man kan :) så häftigt att ni kommer ha två små kottar i sommar! Spännande vad det blir för nåt, kollade ni med N? Ska ni kolla nu? Jag är aldeles för nyfiken för att kunna låta bli, hihi. Visst skulle ni göra kub?

Svar: Tack snälla du! Ja det blir en häftig sommar! Definitivt! Du får dela med dig av tvåbarnsmammatips fram tills dess! :) vi kollade med N, jag är också sjukligt nyfiken, så kan man vill jag veta, gäller denna gång också! Vi gör kub 12 jan. Sen åker vi bort två månader, kommer komma hem i vecka 22, men förutsätter att man kan göra rul då direkt vi kliver av planet i princip..
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-16 13:16:02

Hej! Jag kan bara läsa alla kommentarerna på datorn.... Konstigt. ( någon mer som har detta problem?) Nu har jag/ vi gjort UL! Och det gick kanon! Var så sjukt nervös innan, så allt har liksom inte släppt än! V 8+2 idag. Känns fortfarande overkligt! :) De mätte, såg ett litet litet hjärta och gulsäcken- så allt såg normalt ut för tiden <3 tacksam! Nu håller vi tummarna resten! Får nog låta detta sjunka in ordentligt, ska gå hem tidigare fr jobbet tror jag ;) helt slut efter alla nerver faktiskt. Jag frågade överläkaren på vår klinik ( hon som gjorde ul) och enligt dem/ henne är det nu 90% chans att det går vägen. Vi håller alla tummar! Kram till dig och alla ni som kämpar och längtar! / Karin

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-16 13:16:03

Hej! Jag kan bara läsa alla kommentarerna på datorn.... Konstigt. ( någon mer som har detta problem?) Nu har jag/ vi gjort UL! Och det gick kanon! Var så sjukt nervös innan, så allt har liksom inte släppt än! V 8+2 idag. Känns fortfarande overkligt! :) De mätte, såg ett litet litet hjärta och gulsäcken- så allt såg normalt ut för tiden <3 tacksam! Nu håller vi tummarna resten! Får nog låta detta sjunka in ordentligt, ska gå hem tidigare fr jobbet tror jag ;) helt slut efter alla nerver faktiskt. Jag frågade överläkaren på vår klinik ( hon som gjorde ul) och enligt dem/ henne är det nu 90% chans att det går vägen. Vi håller alla tummar! Kram till dig och alla ni som kämpar och längtar! / Karin

Svar: Va skönt att höra att det gick så bra!! Härligt! Visst är det fantastiskt att se hur det tickar där inne?! ❤️ Då är vi nästan exakt samtidigt! Då har du bf 24/7 gissar jag :) Gå hem tidigt och njut av de fina nyheterna, förstår att du är helt slut! 90% är en bra siffra! Kram!
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-16 14:13:31

Bf den 25/7 .( som man ser nu) / Karin

Svar: Aha! Konstigt, jag är i v 8+3 idag och fick 23e. Nåja, någon gång mellan 15 juli och 15 aug är väl troligt för oss båda! ;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela