dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Natten

Publicerad 2015-02-06 08:59:03 i Livet som mamma, Sömn,

Det såg lite ljust ut där ett tag. Som att det kunde bli en bra natt. Hon fortsatte, i princip, sova när vi k ner henne från sele till vår säng. Men. 03.00 tyckte hon hon att det var dags för något annat. Så 3-5 hade hon stora lekbehov. Viktigt ;) Hon var visserligen glad. Och sprattlade förtjust runt i gymmet. Jag satt bredvid och tittade trött på henne. 

Sovmorgon kan man då tänka vore aktuellt. Icke. 8.30. Jätteglad. Så igen - visserligen jätteglad. Men är barnet inte trött? Jag är jättetrött. Hon är tre månader.. 

Appropå tre månader. Var det inte då allt skulle vända? Den där magiska gränsen. Vända till det bättre tänker jag då. Inte plötsligt vara vaken på nätterna...

Kommentarer

Postat av: Drömmar och längtan

Publicerad 2015-02-06 09:45:21

Haha N och E verkar ha haft samma planer inatt ;) varför sova när man kan leka? Haha! Och jag väntar fortfarande på att det ska vända...såhär snart tre månader efter tremånadersdagen! Hahaha! Mycket som "ska" som aldrig blir...

Svar: Ja varför sova tre på morgonen..? Herregud! Då kommer jag få vänta med andra ord! Vi som förväntat oss totalomslag imorgon! ;p Trevlig helg!
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-02-06 12:55:38

Låt henne ligga i sängen och sprattla så kan du halvsova bredvid. Tips från trött mamma ;) Och de där tre månaderna väntade jag också på men då växlade elis upp och blev ännu värre. Sedan sa alla att de sover så bra när man börjar med ettårs vällingen men elis slutade med välling innan dess haha! Han gick sin egen väg...

Svar: Testade eget sprattel i sängen..Höll ca 30 min, sen började hon skrika..då blev det babygym innan det skreks lite till..herregud! Ja, de går väl sina egna vägar de små..riktigt, riktigt jobbigt ibland detta...;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela