dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

RS-virus

Publicerad 2015-02-02 10:43:19 i Lillan, Livet som mamma,

Tittar på Malou efter tip som idag tar upp RS-virus och känner mig om möjligt ännu mer rädd! Vilken tragisk historia de delade med sig av om ett förtidigt fött barn som dog när denne var 2,5 månad. Skräck. Fullkomlig skräck! Lider med föräldrarna. 

Sett ur min situation var det lugnande i eftersnacket med läkaren att det drabbar just barn som har en problematik sen innan (tex för tidigt född) värre. Och om barnet passerat 3 månader så finns det mindre risk för att smittan kan ha dödlig utgång (lillan är ju tre månader på lördag!). Och amning är bra som vaccin - utan att förstås skuldbelägga någon! Är mest tacksam för att amningen fungerar så bra som den gör och att både jag, lillan och maken fått varit friska under vintern. 

Herregud. Jag tror jag stannar hemma resten av vintern. SÅ uppskrämd man blir av detta! 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-02-02 14:38:29

Jag med :) nejdå, men jag tror man ska hålla sig mer hemma faktiskt! Eller om man måste ut göra det när det är som minst folk! Inte shoppa på helger osv. Men man blir ju lite "smått" knäpp av att gå hemma också...men man får ta långa promenader och tänka att det bara är en kort period! För tänk vad dåligt samvete man skulle få om det drabbade ens lilla skatt...

Svar: Ja det är ju det! Skulle aldrig kunna förlåta mig själv om jag för egen vinnings skull får henne att bli sjuk. Och mååånga promenader blir det, bra för alla inblandade antar jag ;)
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-02-02 16:59:38

Det är bra att vara försiktig! Jag jobbar på neo och vet hur sjuka bebisar kan bli, även fullgånga. Även om mycket få dör så blir de verkligen sjuka, eller så kan de få men för livet tex stora problem med luftrören och återkommande infektioner pga det. Så frustrerande när folk inte fattar det och tar med bebisen på café eller liknande när de är små! Jag upplever att folk tycker jag är en glädjedödare när jag påpekar hur viktigt det är att vara försiktig... Viktigt att veta om riskerna tycker jag!!!

Svar: Verkligen, du har så rätt! Kommer fortsätta vara försiktig och nojjig så får folk tycka vad de vill! Det viktigaste för mig är ju att hon mår bra och fortsätter med det!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela