dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vaccination

Publicerad 2015-02-16 14:43:29 i BVC,

Vaccinationen flöt på ok idag. Jag var jättejättenervös. Kändes som att jag lurade mitt eget barn till bödeln. Första var värst, tbc-spruta, eftersom hennes pappa är född utomlands erbjöds vi detta och tyckte det var lika bra. 

Hon är stark denna dam. Och arg när hon inte får som hon vill. Behöver jag säga att spruta inte var något hon ville ha? Två sköterskor och min man höll i henne vid tbc-sprutan som skulle sprutas in precis under huden. De misslyckades på första försöket och fick göra om. Gjorde inte upplevelsen bättre precis..usch, usch! Stackars älskade lilla! Oj så hon grät! Inget vi inte hört förut, men riktigt hjärtskärande. 

De andra två gick fortare och skulle ju bara sprutas in i benen, inte lika noggrant som den första under huden. Det gick bättre. Hon blev ledsen, men inte i närheten utav den första sprutan. 

Vad jag tyckte synd om henne! Min älskade lilla som fick så ont! ❤️ Men nu är det över för denna gång. Nu hoppas vi bara att vi slipper feber men har förberett för det med alvedon. Om två månader är det dags för spruta nummer två..

Dessutom hade hon växt till sig en smula också. Mäter 64 cm och 7,6 kg. En riktig liten guldklimp..högt i kurvan kan jag meddela..;) Tänk att man kan bli en sån liten tjockis på bara bröstmjölk.. 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2015-02-16 15:57:48

Åh dessa sprutor...det gör ju så ont i en! Hoppas ni slipper feber! Det har vi gjort båda gångerna och det är jag såå tacksam för.
Hihi stor tjej! Är hon lång också? Eller bara rund å go? Tror E har stannat av lite nu...hon rör sig så mycket!

Svar: Ja det var jobbigt, men vi slapp feber, sovit lite mer oroligt än vanligt tycker jag. Men ändå ok. Stor tjej indeed! Hon är 64 cm, så inte jättelång, hon ligger högre i viktkurvan än längdkurvan ;) Men stor är hon, kanske blir att hon stannar av hon med...? Är "rädd" att hon kommer börja krypa tidigt. Bitig och jäkligt nyfiken lutar åt det..men hoppas hon sitter still ett bra tag..;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela