dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Flytningar

Publicerad 2015-07-14 15:55:43 i Allmänt, Livet som mamma, Längtan,

Ja visst är det ett härligt tema?! Flytningar. Herre min Gud vad detta har studerats. Iaf hemma hos mig. Är de vattninga? Trådiga? Gula? Blodiga? Ja, ni fattar. Studerats. Studerats. Studerats. Vad jag nu har i åtanke, och har reflekterat över, är att flytningarna varit..rikliga, tror jag är rätt benämning. Enda sedan blödningarna efter förlossningen slutade egentligen. Rikliga alltså. Och jag har haft "mensvärk" i tid och otid sedan förlossningen också. SÅ många ggr har jag trott att mensen varit på gång, men aldrig kommit. Nu har jag plötsligt inga flytningar längre. Inget nämnvärt iaf. Och jag funderar därför över om det betyder att kroppen är på gång. Att jag kanske haft ägglossning och att mensen faktiskt är på ingång. Har för mig att det blir "torrare" innan mens. Återstår att se..

Varit barnvakt till en 1,5 åring idag. Fantastiskt söt. Men oj vad man måste vara med. Konflikthantering. Kontroll. Heeela tiden. Ett litet tjyvnyp på lillan fick hon in. Inte mer än rätt när lillan snodde åt sig en bil som 1,5-åringen lekte med. Men så plötsligt slog det mig! Skulle jag vara gravid nu (och hela graviditeten gick bra och allt det där) så skulle lillan vara just 1,5 år när hon blir storasyster. OJ vilket pass! Mysigt! Fantastiskt! Härligt! Men också - jobbigt! Försöker skydda mig med det. När längtan tar över. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela