dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

"Goda råd"

Publicerad 2015-03-23 14:38:08 i Idioti, Sarkasm,

Jag: ..."det är jobbigt bara att hon sover dåligt på dagarna, tror hon skulle må bättre och vara gladare om hon sov längre stunder"

Goda-råd-personen: "Men du måste ge henne vatten"

Jag: "Va? Vatten, skulle det få henne att sova längre stunder?"

Goda-råd-personen "Nej, men hon blir mindre gul i hyn"

Jag: "Mindre gul i hyn? Är hon gul i hyn? Det tycker inte jag"

Goda-råd-personen: "Jo vatten är bra mot det, hon måste dricka vatten"

Jag: "Eh ok, jag kommer inte ge henne vatten, eftersom BVC avråder när de är så små. Och jag förstår fortfarande inte vad det har med hennes sömn att göra"

Ärligt. Hur orkar folk? 


Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2015-03-23 18:09:58

Hahahha! Ja du! Jag skrattade igenkännande i alla fall men VET hur irriterad man blir! Kan folk inte bara vara tysta?

Svar: Eller hur..det blir bara för mycket ibland.. Just detta tyckte jag var helt sjukt...
Anna

Postat av: Intesomvitänkt

Publicerad 2015-03-23 21:19:32

Haha! Har då aldrig hört att vatten skulle vara bra mot gul hy heller. :P

Svar: Nej verkligen! Vart får folk allt ifrån?!
Anna

Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv

Publicerad 2015-03-24 13:58:05

Hahaha, underbart! Att folk orkar lägga sig i andras liv så mycket, man slutar aldrig att förundras.

Svar: Eller hur! Galet!
Anna

Postat av: Intejag

Publicerad 2015-03-24 19:15:43

Ehh, seriöst? Vad hade det ens med sömnen att göra? Blir nojjig då BVC rekommenderade mig att ge sonen vatten i somras och då var han ju lill-liten. Gillar inte att det är så olika råd :/

Svar: Nej, jag undrar detsamma? Kanske var för att det var så extremt varmt i somras? Men jag håller med, BVC kan förvirra ibland..
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-03-24 21:13:19

Om de goda råden kom med en bra förklaring, gärna baserade på stora vetenskapliga och verifierade studier så skulle det underlätta! Det där var ju ett enda virrvarr av ihopblandningar och egenkonstruktion :(

Svar: Ja, verkligen skitunderligt rent ut sagt! Inte någon jag lyssnar på direkt..ännu mindre nu..
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela