dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Sömn

Publicerad 2015-03-29 07:16:09 i Sömn,

Hade höga förhoppningar om att få känna känslan av hur det är att vakna och titta på klockan när den är 7.30. Sommartid och bebis som man kan ställa klockan efter. Men det är som om hon visste att det var dags för sommartid. 6.30 vaknade hon, likt förbannat. Alltså 5.30. Detta efter andra natten i rad med vakentid 00-02. Jag blir knäpp. Det har varit en fin helg. Men detta krånglande på nätterna gör mig matt. Undrar vad det beror på? Hon som sovit så fint hela nätterna i minst en månad. Utvecklingsfas? 

Helt slutkörd. 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2015-03-29 08:36:34

Uh! Har du appen the wonder weeks? Har jag kanske frågat förr men den stämmer så bra på E! Sen kan det ju vara andra "omständigheter" som mycket intryck, tänder, förkylning men just de där utvecklingsfaserna kan vara skönt att veta när de inträffar :D

Svar: Jag har den appen..stämmer inte alls dessvärre. Fattar ingenting och är så trött så jag vet inte vad jag heter..förmodligen hon med för hon är grinig som f*n! Eller så är det för att jag inte har något tålamod överhuvudtaget..
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2015-03-29 16:03:13

Jobbigt om hon inte somnar om efter mat då. Hon kan inte ligga själv och pula med någon leksak? Så kan du åtminstone halvsova bredvid.

Svar: Hon har alltid gjort det, somnat om efter maten. Det är de två senaste dagarna då hon plötsligt vid 00 inte gör det..fattar ingenting?! Nja, i värsta fall får det bli leksak..vill helst inte att det ska lekas på nätterna..men vad gör man? Halvsova är bättre än inget sova alls ;)
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2015-03-29 17:09:53

När min tjej var nyfödd var hon också vaken mitt i natten. Saknar det INTE :) Men gissar att det går i perioder sånt där. Snart vänder det!

Svar: Nej usch! Ja, hoppas på att det är en kort fas helt enkelt! Tack för pepp! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela