dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Tålamod och läggningsprojekt

Publicerad 2015-03-12 20:46:38 i Lillan, Livet som mamma, Sömn,

Vår lilla dam här hemma har ju en insomningsproblematik utan dess like. Utan dess like säger jag med bara ett barn i bagaget. Nåväl. Hon är förbannat svår att få att sova. Det senaste har varit bilskyddet. Inbillar mig att det handlar om att hon liksom är lite "inbäddad" i bilskyddet. Eller ihoptryckt kanske snarare? Iaf. Efter magsjuka ett par dagar och annat stök natten till idag så sitter nu min man och hängivet försöker få henne att sova i ett sk snuggle nest. Han dödstrött. Jag likaså. Ett nest som hon dessutom tidigare somnat i två ggr. Båda gångerna när hon var RS-virussjuk..väntar med spänning på resultatet av läggningsprojektet. Annars är det väl bara att plocka fram bilskyddet! Men jag avundas hans tålamod. Avundas och imponeras. Har en fin pappa till mitt barn. Och till fler förhoppningsvis. 

Jag mår dessutom bra igen! T.o.m. fått i mig lite middag. Fantastiskt! Imorgon blir det BVC och en kort aw (eftersom flaskan fortfarande inte godkänns av donnan...) 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2015-03-13 12:46:23

Ja dessa ungar! Vi bullar upp runt E med gosiga filtar och gosedjur. Annars tycker hon inte om att ligga i sin säng. I vagnen sover hon bra på dagarna även fast den står i hallen, jag lägger en filt som ett uppånervänt u runt hennes huvud så hon gosar in sig där. Sen spänner jag fast henne med selen och då sover hon bra. Mest för att hon rör sig så mycket så hon alltid måste vara fastspänd i vagnen men också för att hon somnar bättre. Tror hon gillar det. Och ja-pappor är bäst! Min man tar alla nattningar och det funkar toppen. Han har så mycket bättre tålamod än vad jag har! Sen om det beror på att han verkligen har det eller art en annans tålamod är slut efter långa dagar vet jag inte. Men som sagt, pappor är bra! :)

Svar: Det ska väl vara gosigt och lite trångt för de små! :) Det ligger nog något i det du säger om att tålamodet kanske är slut för en annan när dagen börjar ta slut..men pappor med tålamod är guld värt! Pappor överhuvudtaget förstås! ;) skönt att han fixar alla matningar, det ska vi nig införa här med! ;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela