dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 5 (4+4)

Publicerad 2015-11-22 07:51:16 i Försöknummer2, Graviditet,

Den där rubriken känns ordentligt overklig...

Jag har haft en hel del växtvärk. Framförallt i början av veckan. Tycker det har avtagit nu under helgen. I övrigt kan jag känna av när jag hostar till, eller råkar vrida mig lite konstigt, att något i magen är där. Som inte var där innan. Det stramar lite underligt. Är det "upphängningsanordningen" av livmodern tro? Har ingen aning? Kände samma sak vid förra graviditeten. 

Har hänt att jag haft lite metallsmak i munnen. Har även lite ökade flytningar. Inte som vid ivf-graviditeten. Då var det galet - men förmodligen pga den vaginala medicineringen. Men ändå nämnvärt lite mer flytningar än vanligt. 

Det är inte så mycket mer. Vi är fortfarande lite chockade. Och jag glömmer ibland bort att jag är gravid. Och ibland tror jag att jag drömt det - förvirrat. Som att jag hittat på. 

Imorgon är planen att ta ett test till och se om vi får en längre gången veckovisare. Och ringa gynläkaren som jag var hos sist. Fråga om hon kan hjälpa oss att få se ärtan. Eller om vi ska kontakta MVC. 

Det är overkligt allihopa. 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-11-22 19:37:24

Så hade jag med i början, ligamenten antar jag? Som drar å töjer sig och växer! Häftigt :) Hoppas ni får en tid så ni kan få se ärtan!

Svar: Ja det är kanske så det är? Skönt med lite "bekräftelse"! Annars vore absolut en tid fint, håll tummarna! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela