dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Fem månader

Publicerad 2015-10-21 11:38:12 i Kärlek, Lillan, Livet som mamma, Lycka, Tacksamhet, oro,

Om fem månader ska jag börja jobba. Exakt på dagen om fem månader. Jag låter väl fånig som snart har varit borta ett år, och har fem månader kvar. Men det känns kort. Jag är så rädd att det ska bli min första, sista och enda föräldraledighet. Älskar att stuffa runt med min lilla stjärna. Hon är roligare och roligare för varje dag! Hon lär sig så mycket! Hon är finurlig, skämtsam, busig, envis, gnällig och alldeles, alldeles underbar! Älskar henne över allting annat och vill inte att denna tid ska ta slut! Ska någon annan få se hennes dagliga upptåg och utveckling istället för jag? Ska jag överlåta min skatt i någon annans ansvar? Känns läskigt. Men jag vet att det är så det kommer bli, och det kommer bli bra. Men jag vill inte släppa taget. Fem månader. Fem månader att njuta av denna fantastiska lilla människa! Världens bästa tjej! ❤️ Är oändligt tacksam! 


Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-10-21 12:04:24

Jag förstår dig precis!!! Jag känner likadant! Jag tyckte det var jobbigt att överlåta åt min man liksom, hehe. Inte för att han inte gör ett bra jobb utan helt av egoistiska orsaker, haha. Tänk om man alltid kunde vara hemma, hemmafru :D

Svar: Det vore nått det! Hemmafru! Eller iaf till de är typ 3 år..;)
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2015-10-22 23:34:37

Bra ändå att ni är hemma till 2 år. Har ni fått besked om förskoleplats? Ska din man vara hemma något eller är det du som är hemma till dagisstart?

Svar: Nja, det blir inte riktigt 2 år. Utan någon gång i april börjar hon dagis (inte fått besked än). Så är vi hemma från januari- mars gemensamt och i mars börjar jag jobba och pappan får vara hemma till allt är klart med inskolning och allt. Kan ju bli start alltifrån 1-30 april.. Hur gör ni?
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2015-10-23 21:35:33

Vi har inte bestämt än! :)

Svar: Ingen brådska såklart :)
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2015-10-23 21:35:35

Vi har inte bestämt än! :)

Postat av: Susse

Publicerad 2015-10-26 21:53:46

Men va?! Är hon snart ett år?... Tyckte inte alls det var länge sedan du skrev ett inlägg i bloggen om någon after work och att du inte drack och ingen frågade varför du inte drack (kommer inte ihåg exakt men vet att du skrev om en after work och att det inte var så långt in i graviditeten. och fråga mig inte varför jag kommer ihåg just det inlägget haha).
Susse

Svar: Haha! Ja just det..kommer ihåg den aw:n.. Konstigt vilka detaljer som kan etsa sig fast! ;) japp, om två veckor är hon ett heeelt år! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela