dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Härlig vecka

Publicerad 2015-09-06 21:03:50 i Försöknummer2, Livet som mamma,

Härlig vecka med besök hemma. Och därefter har vi själva besökt under helgen. Energigivande och mysigt! Dock med en gnagande foglossning som jag försöker åtgärda hos kiropraktor. Typiskt. Den försvann i samma stund som hon kom. Men har kommit tillbaka och har blivit värre under sommar och vår. 

Ägglossningsvärk - eller vad satan i gatan det är hela tiden?! - kommer och går. Jag har slutat testknarka för att jag inte orkar. Orkar inte bli besviken. Orkar inte tänka. Vi har bokat en längre utlandsvistelse i vinter som flyttat fokus något. Och bestämt att jag börjar jobba efter den. Dvs i slutet av mars. 

Just nu sitter jag med en jäkla värk. Mensvärk? Älvärk? Eller bara värk? Var kanske därför jag var tvungen att skriva av mig lite..men det börjar bli tröttsamt att fundera så förtvivlat. 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-09-07 12:31:04

Åh vad jobbigt att foglossningen inte ger med sig...hoppas den gör det snart! Man tar ju för givet att man ska slippa den när ungen är ute men det är ju långt ifrån självklart har man hört sen...
Jag känner igen mig i det du skriver, hade också värk jämt känns det som, visste tilll slut inte om det var äl eller mensvärk, tycker det känns lika typ. Jag tror det är bra att inte testa, samtidigt som det kan vara skönt för då VET man. Men besvikelsen är jobbig...gah. Det är sååå jobbigt med alla tankar fram och tillbaka...tänk om man bara kunde stänga av den där hjärnan ibland. Men vad härligt med långresa!!!! Avis jag blir! Jag hoppas att vi ska kunna få till en resa våren-17 (haha) när jag fyller 30! Det gäller att planera ;) ska skruttan börja på dagis i mars eller ska hon vara hemma med pappa?

Svar: Ja verkligen, riktigt jobbigt faktiskt. Och det blir en dyr historia hos kiropraktor just nu..:(

Ja värk hit och dit och jag orkar knappt tänka. Samtidigt som jag tänker massor, och överanalyserar. Känner mig lite matt på mig själv ibland faktiskt.. Ja, nu har vi väl mer eller mindre bestämt att vi börjar gå in för det efter årsskiftet iaf. Att det fram tills dess får handla om att lyckas lura ut hur cykeln fungerar.. Jag känner mig kluven, som vanligt ;)

Ja resan ska bli fantastisk! Haha, ja det får komma när det finns möjlighet. Men vår 2017 känns väl vettigt, då är nummer två dryga året :)

Vi har efter mycket om och men bestämt oss för att hon får gå på dagis april (oklart vilket datum, kan tydligen bli allt mellan 1-30..) till mitten av juni. Och sen gå på sommarlov mitten av juni till slutet av augusti, så får pappan vara hemma mycket då. Ekonomiskt känns det som ett bra beslut. Och i ärlighetens namn tror jag att det kommer vara knivigt att underhålla henne..hon skulle förmodligen fixa dagis redan nu. Kaxig liten brud! ;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela