dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Negativa tester

Publicerad 2015-09-16 08:38:26 i Försöknummer2,

Har varit illamående och med mensvärk några dagar nu. Ska åka bort och hälsa på min bror i nu och ville - utan att tro något egentligen - vara säker på att jag inte var gravid. För det vankas bubbelbad och vin. Hann gå upp och göra både ett graviditetstest och ett ägglossningstest (för att minimera att ha tappat kontrollen - jag vet, jag är på riktigt galen) bara för att mötas av negativa resultat. Såklart. Så. Sagt och gjort. Check. Och allt det där. Hann sätta igång med mina vanliga katastroftankar och tänka: "vi skiter i det här nu. Nu vill jag inte ens fundera på ägglossning, graviditeter och syskon mer. Nu åker vi utomlands i vinter. Och när vi kommer hem betalar vi för ivf. Jag får psykbryt och orkar inte våga, tro och hoppas mer på vanliga graviditetsmöjligheter". Jag hinner tänka detta. Och med handen på hjärtat även lite till. Så känner jag hur det "rinner till". Ni vet var. Hinner fortsätta i mina funderingar "jaha, så kommer det en jävla megaflytning igen utan att vara äl för att förvirra mig ännu mer. Igen. Fan. Fan. Fan. Helvetesjävlaskit." Men så. Det är inte en megaflytning. Det är mens. En cykel på 43 dagar. Hela jag vänder och inom loppet av tre sekunder har jag vänt från ivfärvårendachansmänniska till glatt mensmonster. Detta är nog första gången jag flyger på moln av mens. Jag har två ggr på rad en menscykel på 43-44 dagar! Hör ni trumpetfanfaren? Det gör jag! 

/lycka i ett paket bindor

Kommentarer

Postat av: Drömmar och längtan

Publicerad 2015-09-26 12:13:00

Gud så skönt! Nåt positivt i alla negativa tester :) hoppas på äl snart då :D

Svar: Ja verkligen! :) om ca två veckor iaf, om det nu fortsätter..:)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela