dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 39 (38+6)

Publicerad 2016-07-16 12:07:29 i Graviditet, Kärlek, Lillan, Livet som mamma, Lycka, Sömn,

Ja, två dagar kvar till inskrivning på måndag. Två dagar! Idag har jag så ont att det är svårt att gå överhuvudtaget. Har såklart att göra med en tillställning vi genomförde igår. Förstår inte ens att jag gick med på det. "Nej" är verkligen något jag behöver jobba på att använda mig av. Just nu räcker det gott att försöka ta sig fram. Dock fick vi en fantastisk sovmorgon! Njöt när jag tittade på klockan när lillan kom instruttandes vid 9.30 (japp, ni läste rätt - 9.30!!!!) i sällskap av nallebjörnen och kvittrade glatt. Även hon då uppenbart i behov av en sovmorgon efter gårdagen. Halleluja!

För övrigt, att hon kommer instruttandes själv är fantastiskt. Lillebror ärver ju hennes spjälsäng. Och för att det inte skulle bli så uppenbart att hennes blev hans har vi sen en vecka tillbaka "skolat in" henne i ny säng. Utdragbar bäddsäng för ev kommande jobbiga nätter då jag får ta lillebror i vår säng och maken storasyster - men ändå kunna maximera sömnen för så många som möjligt - en Brimnes från Ikea. Det har gått över förväntan. Vi trodde att hon skulle trilla ur trots plankan på sidan. Men nej. Hon sover hela nätter i sängen! Hönsiga som vi är ligger det ändå en madrass på golvet och väntar på ev fall. Kommer nog bli så ett tag - för säkerhetsskull. Vår stora lilla 1,5-åring! ❤️

Sista natten hemma med bara oss tre kommer vi sova inne hos henne. För att minimera att vi rubbar något som fungerar. Plus att mormor och morfar sover här redan då och får ta vår säng. Och för att vi vill gosa med världens finaste tjej förstås!

Herregud, på tisdag är vi fyra! Svårt att greppa!

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-07-17 19:42:36

Det är super att dela på sig i början, för alla. I alla fall funkade det toppen för oss. Onödigt att båda föräldrarna ska vara trötta, speciellt när man har en liten till att tänka på. Skönt att nån har lite energi liksom ;) det blir säker såå bra!
Åh vad jag tänker på er nu! Hoppas och håller tummarna att allt ska gå bra!!! Men det gör det!
Stort stort lycka till och massa kramar!

Svar: Så sant, så sant! Vi kör på det så får vi se hur det fungerar? Puh, nu är det verkligen strax dags! Tack för din omtanke, kramar (skrev en kommentar på ditt senaste blogginlägg, men vet inte om det försvann..?)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela