dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vi vände (vecka 21, 20+2)

Publicerad 2016-03-08 14:35:19 i Allmänt,

Vi vände det. Åkte tillbaka och igen till sjukhus. Denna gång lillan, men allt gick bra. Hon var uttorkad på grund av en slitsam magsjuka. Så det var skönt att få henne på dropp och under "kontroll" trots att det var jobbigt att ha henne i sjukhusmiljö. Tapper var hon. Och sjukhusvistelsen tog slut. Vi åkte tillbaka igen. 

Försöker sen en knapp vecka njuta av det sista, och det går bra. Snart ser vi inte det vackra havet varje dag, doppar oss i det, äter konstant på restaurang, låter plutt gegga runt naken i sanden, snart är resan slut och vi ska återvända till snöslask och vardag. Det känns ändå bra. Jag tycker det ska bli kul att gå tillbaka till jobbet en sväng. 

Magen växer och verkar må bra. Jag känner sparkar varje dag. Inte någon kontinuitet än. Men ändå ganska frekvent. Maken har t.o.m. lyckats klämma in en spark! Nästa onsdag är det rul och jag längtar dit, och till fåniga saker hemma såsom vår vanliga vagn. Men snart är vi där, så ingen idé att längta bort sol och sand mellan tårna! 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-03-09 21:34:51

Uh vilken otur ni har! Förstår att ni vill njuta av sista tidens men förstår mer att ni längtar hem, hemmakär som man är :) sååå spännande med rul!!!!!!!!!

Svar: Ja nu ska det bli skönt att komma hem till verkligheten - minst sagt! Och inte minst rulet! Åh, hoppas vi får veta om set är tjej eller kille, det spelar ju ingen roll, men är ju så urbota nyfiken! :)
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-10 12:13:24

Jobbigt med sjukdom :/ skönt att ni snart åker hemåt ändå och att RUL väntar! :) spännande!!! Jag har åkt på halsont ( nog början till förkylning), alltså mitt immunförsvar är så mkt sämre sen jag blev gravid. Nåja ;) Sånt är livet. Är i v 21 nu ( 20+ 3) idag. Känner ofta rörelse i magen lite då och då ( nästan varje dag, mest när jag ligger ner eller sitter) :) häftigt! Känns tydligare nu. Så nyfiken på vem det är, som kommer till oss i sommar. Tänk en mix av mig och mannen! :) känns fortfarande lite overkligt ibland även om jag/ vi landat i graviditeten mer nu. Lycka till på RUL! Kram/ Karin

Svar: Ja det ska faktiskt bli skönt att komma hem, borta bra men hemma bäst. Speciellt med sjukdom i ryggen.. Immunförsvaret kan nog bli ganska kass när man är gravid är jag rädd..och så är det förkylningstider på det..usch! Krya på dig! Ja det är spännande och häftigt att känna rörelser och dagdrömma om vem det kan vara däri! Snart vet ni och vi! :) vet att jag fortfarande inte riktigt fattade på BB att det faktiskt var ett barn däri! Kändes så overkligt när de pratade om att de såg hårfärgen på huvudet. Märkligt! Tack! Uppdatering kommer efter rul! :) ta hand om dig och halsontet! Kram
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-03-10 12:35:06

Hoppas jag med! Snaaaart! Ah blir blir nervös för din skull haha :)

Svar: Haha! :)
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-03-16 13:41:28

Hoppas det går bra idag! Tänker på er!

Svar: Tack! :)
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2016-03-19 18:36:54

Hoppas allt har gått bra på RUL! Tänker på er!

Svar: Tack! :)
Anna

Postat av: Karin

Publicerad 2016-03-23 12:58:26

Hej! Hoppas RUL gått bra.

Svar: Tack! :)
Anna

Postat av: Dujaghanvi

Publicerad 2016-03-25 10:41:23

Inte alls meningen att hålla er på halster, om ni nu kanske varit inne och kikat, har problem med bloggen och tar mig inte in, jobbar på det! Rulet gick jättebra och vi väntar en pojke i juli! ❤️ Uppdaterar så snart trasslet löst sig!

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-03-25 20:55:53

Åååååh vad glad och lättad jag blir, tänkt på dig massor!!! En pojke, en av varje! Helt underbart :) Ser fram emot uppdatering!!! Kram

Svar: Tack snälla du!!
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-03-25 20:55:54

Åååååh vad glad och lättad jag blir, tänkt på dig massor!!! En pojke, en av varje! Helt underbart :) Ser fram emot uppdatering!!! Kram

Postat av: Jennie

Publicerad 2016-03-25 21:59:54

Skönt att du svarade, började bli orolig att nåt hänt ve och fasa! Så underbart att allt gick bra och vad spännande med en pojke! Ha det så bra!

Svar: Tack snälla! :) ja, opassande med inloggningsproblem! Såå typiskt!
Anna

Postat av: Jennie

Publicerad 2016-03-25 21:59:56

Skönt att du svarade, började bli orolig att nåt hänt ve och fasa! Så underbart att allt gick bra och vad spännande med en pojke! Ha det så bra!

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-26 08:40:12

Vad skönt att höra att allt gick bra på RUL :) tänkt på er och hållit tummar. Tänk fyra månader kvar för oss båda nu ;) nu går tiden snabbare eller hur? Roligt med en liten kille :) ( ja eller det spelar ju egentligen ingen roll!) 💜 Jag har på känn att vi också får en pojke. Sambon tror tjej. Ja det blir spännande! :) min vattengympa börjar i mitten av april, ska bli skönt. Vi har faktiskt redan anmält oss till profylax kurs ibörjan av juni :) ( vill försäkra mig om plats!) glad påsk! Kram/ Karin

Svar: Ja jätteskönt att det gick bra! Tiden rullar på, snabbare än sist, men ändå inte tillräckligt snabbt..;) spännande med profylax och vattengympa! Hoppas du hade en fin påsk! Kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela