dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Att berätta

Publicerad 2013-08-01 21:31:56 i Allmänt,

Berättat för mina föräldrar. De drog en kommentar - nu när vi letar nytt boende - om det fina i att välja ett barntätt område och gärna en trea för plats med barn. Då kom det. Behövde få ur mig det. Och hade tänkt det i alla fall. 
 
De visste inte ens vad IVF var. Skönt. Att inte behöva vara insatta i det. De tog det bra. Och tror förstås, liksom alla andra, att det bara handlar om stress. Jag orkar inte ens gå in på det. Men, nu vet de. Och det är bra inför stundande hormonbehandlingar och annat crap som kommer dyka upp i samband med detta. Dessutom - ingen mer hint om barnbarn - det är ett som är säkert. 
 
Bara svärmor kvar. Den största förespråkaren av barnbarn. Som t.o.m. blir sur över att vi inte skaffat barn än. Det har jag bara skrattat åt fram tills tiden gick efter att vi bestämt oss för att nu är tiden kommen för barn. Jag skrattar inte längre. Blir däremot jävligt sur. Därför ska vi berätta för henne. För de kommentarerna orkar jag inte med mer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela