dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Bröst

Publicerad 2013-08-24 10:46:04 i Allmänt,

I 1,5 år har jag klämt och känt och undrat och tänkt att "jo - men nu känns det lite konstigt, nu är jag nog lite gravid ändå". Varenda gång har det förstås varit falskt alarm. Vilket har gjort att jag och mina bröst inte är särskilt förtjusta i varandra. Eller iaf inte jag i dem. Nu har de valt att börja irritera mig på annat vis - vilket jag för övrigt noggrant påpekar att jag välkomnar - för allt som tyder på att graviditeten fortlöper är fantastiska nyheter. Iaf, nu börjar de bli så stora att de liksom pluppar ut lite på kanten utav bh:n. Inte så attraktivt om du frågar mig. Inte alls faktiskt. Så jag inser nu att jag är i behov av bhinköp. Frågan är då - hur mycket till har de tänkt att växa? Förmodligen inte bara en storlek till om de redan valt att närma sig en storlek större. Blir intressant. Och maken som är en "bröstperson" är betydligt bättre vän med brösten och deras plötsliga tillväxt - kul att man kan göra någon glad.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2013-08-25 16:29:48

Det där med bh är trixigt! På bb när sonen var ute växte brösten ytterligare, sambon fick med ilfart åka och köpa en BH i storlek C. Notera att jag har A i vanliga fall. Eller hade. Såna där bh som inte är vadderade tycker jag fungerar bra, för de är ju lite töjbara. Fast det är klart, de är rätt tantiga haha

Svar: Man kanske får satsa på en sån, "tantbh" ;) Känns som att komfort kommer före "mode" i detta sammanhang! :)
dujaghanvi.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela