dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Min älskade vän

Publicerad 2013-08-28 19:50:44 i Allmänt,

Min älskade vän som i april födde barn och som i juli var tvungen att begrava sin fina lilla, är gravid. Hon trodde att det var dags ca 24 april. De är såklart glada, men också med en konstig känsla. Jag förstår det. Konstigt vore det kanske annars? Men jag tror samtidigt att detta är just vad de behöver. För att orka vidare. För att hitta tillbaka till glädjen igen. Även om sorgen aldrig riktigt kommer läka. 
 
Ett glädjande besked. 
 
Jag berättade inte om mig för henne. Vet inte om det är fel eller rätt? Jag ville bara inte. Inte nu. Jag vill suga lite på karamellen inför vissa. En liten stund till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela