dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Skaffa en hundvalp

Publicerad 2013-08-06 12:18:40 i Allmänt,

Dagens tips: skaffa en hundvalp.

Allvarligt. Skämtar du? Vad skulle bli bättre med en hund? Vad?

1. Jag respekterar människor som anser att hunden är människans bästa vän. Men de är absolut inte en av mina bästa vänner. Jag skulle nästan sträcka mig så långt som att säga att jag direkt ogillar hundar. Ordentligt. Det vet du.
2. Finns det något mer själviskt? För att jag ska tänka på annat så ska jag skaffa en hund. Ska jag inte skaffa en hund för att jag tycker om hundar och vill ha en?
3. Ska jag då sen göra mig av med hunden? Om det mot förmodan skulle hjälpa och en hund skulle resultera i barn? Det om något är själviskt.

Våga vägra hund. Och sluta kom med dumma idéer.

Kommentarer

Postat av: Ebbas man

Publicerad 2013-08-07 19:45:28

Korkade men väl menade kommentarer blir inte mindre korkade för det, tyvärr... det är väl självklart att det är helt olika saker.

Svar: Ja det är ju det. Men lätt att säga "skaffa en hund" när man själv sitter med två barn och inte alls behövt vara en del av den ofrivilligt barnlösa världen. Men det sårar mer än det hjälper - iaf för mig.
dujaghanvi.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela