dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Foglossning

Publicerad 2014-04-27 10:04:00 i Graviditet,

Jag tänker inte klaga, jag tänker bara ta upp det som ett faktum. Det gör ondare och ondare. Började redan i vecka 8 med lite känningar ibland. Det hände att ryggen låste sig och jag fick problem att ta mig ur soffan om jag halvlegat i den. 
 
Nu gör det ont när jag går, när jag står och när jag ligger. Inte high life på den direkt. Men vill man ha barn får man ta det för vad det är. Naturligtvis oroar det att det är så här i vecka 13, hur blir det då i vecka 25? Samtidigt - de dagar jag känner mig bättre i ryggen blir jag orolig för det istället. Kontentan, jag har hellre så här fortsatt ont i ryggen, som ett kvitto på att det händer saker, än att inte ha det. Hur dumt det än kan låta. 
 
Sjukgymnast på måndag för utprovning av bälte och eventuella övningar för att hålla det något sånär i schack. 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-04-27 23:04:18

Oj redan, det lät inte kul :( hoppas att det blir bättre när du varit till sjukgymnasten och fått övningar. Kram

Svar: Tack, ja - skumt. Men tydligen kan man få det. Läkaren jag pratade med tröstade med att förlossningen brukar vara mindre smärtsam för kvinnor med tidig foglossning, alltid något ;) får se vad sjukgymnasten säger?! Kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela