dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

SL

Publicerad 2014-04-30 07:55:49 i Allmänt,

Det retar mig något fruktansvärt när man inte får information från SL. Jag kan förstå att utförutsägbara saker kan hända. Men informera om det. Så man kan tänka om och gilla läget. Fnys inte åt att man ifrågasätter varför man inte informeras.

Det retar mig kanske ännu mer att jag låter SL påverka mig så mycket som jag gör. Känner mig asirriterad. Och en hel morgon, i värsta fall en hel dag, kan vara förstörd av en sån här grej. 

Fasen också! Jag som var så pigg och glad imorse! MEN, fyra dagars ledigt ska nog kunna muntra upp så småningom! 

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2014-04-30 12:59:24

Åh SL, vad jag ser fram emot att börja åka kommunalt till hösten (not). Jag fattar inte hur ett så stort företag år efter år bara kan bli sämre och dyrare. Att det får gå till så!

Vad hände förresten?

Kram

Svar: Ja, det blir en riktig njutning det, lycka till ;) Nerå, det är klart att det är bra att det finns så mycket trafik som det gör, men ibland känner man bara "SKÄRP ER FÖR H-E". Kanske dagens i-landsproblem, men, men... Iaf, i Liljeholmen står man i en busshall för att vänta på bussarna, när bussen kommer öppnas en dörr - och alla passagerare ska ut till bussen. På en och samma gång. Inte SL:s fel kanske, men att bygga för ett kösystem vore fint. Där står vi alla och snällt väntar på bussen, klockan blir ett par minuter i bussens avgång, dörrarna öppnas, det blir trängre mot dörrarna - alla ska fram. Och så kommer bussen, och åker förbi. Snopet. Sen blir vi ståendes där, för det står att bussen ska komma på tavlan. Den fortsätter räkna ner. Ingen information om att den är sen eller inställd. Och det kommer mer och mer folk. Folk som ska med nästa buss och nästa. Det var tjockt med folk och jag tror jag fick lite cellskräck ärligt talat, för det var så mycket folk överallt. Och alla ville med bussen - såklart. Till slut kom en. Men två bussar hoppades bara över.Vet faktiskt inte om alla lyckades få komma med bussen. Svårt att tro det. Vid fråga till busschauffören vad som var anledningen fnös han bara och sa "det vet väl inte jag" och var bara så jäkla oserviceminded att man blev mållös. Ja - ledde naturligtvis till att jag missade anslutningsbuss till jobbet. Gnäll, gnäll. Nu är jag hemma och har slutat jobba - och har fyra dagars ledigt. Så nu har jag äntligen släppt det! ;) Hoppas du får en jättefin Valborg! Kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela