dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Graviditetsförvirring

Publicerad 2014-08-15 06:53:15 i Graviditet,

Jag får motvilligt skriva under på en ny åkomma. En åkomma som är lite jobbig, kanske speciellt för ett kontrollfreak som jag. Min man tycker det är ganska gulligt att jag tappar greppet lite nu och då. Jag tycker väl att det är mindre gulligt, men får väl acceptera det. Graviditetsförvirringen. Som jag dessutom har hört kan bli värre vid amning. Jag tappar saker, glömmer bort självklarheter och känner mig allmänt förvirrad. Igår gick det så långt att jag gick upp i fel trapphus, tryckte på 3:an och klev ur hissen. Mycket förvirrad över var jag var någonstans, för jag kände inte alls igen mig. De där sekunderna innan jag insåg att jag var i fel trapphus.. Herregud...var ska detta sluta? Kanske ska vara glad så länge jag hittar till jobbet. För att hitta hem verkar inte lika självklart längre...
 
Någon annan som fått ett smakprov på detta?

Kommentarer

Postat av: Tesen

Publicerad 2014-08-15 09:31:50

Åhh den fantastiska gravidförvirringen!! ;)
Vet inte hur många gånger jag glömde alla möjliga saker när jag var gravid..
Sen kommer amningshjärnan (eller bara nyfödd, sömnbrist, förvirrad-hjärna om man inte kan amma)
Varje gång jag ammade blev jag helt hysteriskt törstig (som om jag skulle torka ihop till ett russin om jag inte fick vatten på en gång), men ändå glömde jag ta med mig vatten VARJE gång jag ammade!! Haha
Jag , som dig, är/var ett kontrollfreak. Mitt tips är och bara låta det vara.. Det går över. :) Blir bara jobbigt och frustrerade när man yrar runt och inte vet varför!
Kram :)

Svar: :) fler som upplevt det alltså ;) ska verkligen försöka att förse mig själv med vatten ständigt under amningen..om man nu kan komma ihåg det..;) ska försöka släppa det, kontrollen och alltihopa. Det får va vad det är just nu..och sen också! Kram tillbaka!
Anna

Postat av: Votivi filii

Publicerad 2014-08-15 09:58:43

Själv så måste jag skriva upp viktiga saker på en lista om jag vill vara säker på att komma ihåg dem i tid.

Vet inte hur många kvällar som slutat med att jag varit irriterad över att jag glömt ringa diverse samtal mm.

Det finns inte så mycket att göra, små påminnelser och acceptera situationen är väl allt vi kan göra. Det kommer vända och bli bättre igen.

Kram

Svar: Acceptans om att man inte kan vara på tårna jämt är nog det bästa, och någon lista här och där, är en typisk listperson. Så ditt sätt faller mig i smaken! :) men som du säger, det vänder ju.. :) kram!
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-08-17 12:15:53

Jag glömde bort mitt tandläkarbesök förra veckan. De ringde och frågade var jag var så jag fick kasta mig dit i ilfart. Har aldrig hänt förut :/

Svar: Ja du ser..inte lätt att komma ihåg allt.. ;)
Anna

Postat av: Tove

Publicerad 2014-08-30 20:54:19

O ja! Fast jag behöver inte vara gravid för att undra över om jag hamnat på rätt våning...En gång klev jag tom ut från min egen lägenhet och på allvar undrade om jag verkligen sovit i rätt lägenhet??! Bara för att posten satt ett klistermärke på vår dörr om en tidning som vi inte prenumererar på...Jag tom ställde mig frågandes till vem jag har sovit bredvid den natten och var tvungen att låsa upp dörren igen och kika in i lägenheten bara för att förvissa mig om att det var min lägenhet och min man!! ;-) Jodåsåatte...

Många kramar, Tove!

Svar: Hahaha! Kan bli riktigt snurrigt, nästan läskigt.. :) kramar
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela