dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Hej då sprutorna

Publicerad 2014-02-13 10:22:00 i Hopp, IVF,

Idag travar jag iväg med alla sprutor - använda och överblivna - till apoteket. Tillsammans med medicinförpackningar och det som finns kvar i dem. Känns skönt att vinka adjö till detta lilla kapitel. Även om jag vet att det mycket väl kan komma en dag då vi får börja om igen. Men den dagen den sorgen. Idag känns som en bra dag att lämna tillbaka allt skräp i alla fall.

Har även börjat med lutinus idag. Vaginalt. Har bara tagit en tablett (av 45 - !!!) men känner redan att jag inte är jätteförtjust i dem. Känns som jag har konstanta och kraftiga flytningar, alltså sedan ca 4 timmar tillbaka. Jag vet - gnäll, gnäll, gnäll. Självklart tar jag dem samtidigt med glädje om det på något sätt hjälper att framkalla denna efterlängtade graviditet. Men jag anser mig ha lite rätt att gnälla iaf. Sådeså.

Tänker mycket på våra ägg som förhoppningsvis är befruktade nu av våra spermier. Hoppas att de kommer riktigt, riktigt bra överens allihopa, där i glaset på St Görans. De kanske har en egen liten fest? Njuter av varandras sällskap, simmar, befruktas, delar sig och annat kul som ägg och spermier gör. Ha ett kul dygn gänget! Imorgon ska en av er stoppas in where you belong, och resten av er ska frysas - kommer bli skitkul. Lovar!

Kommentarer

Postat av: KMP

Publicerad 2014-02-13 20:02:54

Äggparty lagom till påsk!

Svar: Eller hur! Party on äggen!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela