dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Bloggen

Publicerad 2014-03-23 06:52:27 i Allmänt,

Ingen vet att jag bloggar, inte mannen i mitt liv, inte min allra bästa vän. Denna del, denna blogg, har jag valt att hålla för mig själv. Ibland känner jag mig dum, som att jag ljuger för dem. Men mest känner jag bara att det är skönt att jag valt att ha denna biten för mig själv. Det är mitt andingshål, där jag kan vräka ur mig precis vad jag vill för att ingen vet vem jag är. Jag behöver inte censurera eller tänka efter, jag får skriva ner det jag känner här och nu, det jag behöver älta, det jag behöver tjata om!
 
Vet era partners om att ni bloggar om ofrivillig barnlöshet?

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2014-03-23 13:10:46

Min E vet om att jag skriver samt läser andras bloggar, men han vet inte vad min blogg heter och han har inte läst vad jag skriver.. jag har frågat honom en gång om han ville kolla igenom bloggen men han vill att jag ska få ha den som min egen lilla dagbok där jag kan skriva ner alla tankar och funderingar utan att behöva tänka på att närstående läser vad jag skriver..
jag tycker inte att du ljuger eller undanhåller någonting.. att blogga är precis som att skriva ner allt i en anteckningsbok med penna, den enda skillnaden är att andra kan läsa de man skriver vilket är mycket uppskattat av oss som är i samma situation som du, här kan man dela med sig av tankar och funderingar, söka tröst och stöd eller bara läsa hur det går för andra.. :)

Svar: :) Ja, det är skönt att ha ett ställe att vräka ur sig på!
Anna

Postat av: Hanna

Publicerad 2014-03-23 13:25:31

B vet att jag bloggar men han läser inte den :).Precis som i Fridas fall så tycker han att det är "mitt" :).Min egna dagbok :).Men om han vill får han gärna läsa den..
Kram!

Svar: :) kram
Anna

Postat av: Synderskan

Publicerad 2014-03-23 14:51:46

Min man vet om att jag bloggar och läser den också. Vi båda tycker det är bra, eftersom vi inte alltid hinner eller orkar prata om allt. Jag har ett större behov av att diskutera och jämföra symptom mm och han vill veta hur jag känner det. Vi använder min blogg på olika sätt och det innebär att vi kan fokusera på annat när vi umgås. Superbra!

Svar: Snyggt användningsområde! :)
Anna

Postat av: drommaromettplus

Publicerad 2014-03-23 16:00:31

Jag har inte berättat för någon att jag har en blogg och det känns skönt, jag kan skriva vad jag vill utan att behöva tänka. Ett ställe att samla mina tankar/känslor.

drommaromettplus.blogg.se

Svar: Precis så tänker jag :)
Anna

Postat av: kmp

Publicerad 2014-03-23 23:08:16

Jo, min man vet. Han säger också att han läser den då och då. Just det kroppsliga får han ju veta först ändå. Men tex så visade jag honom inlägget som jag skrev om att jag drömde om att våra framtida barn skulle se ut som honom. Och han uppskattade det.
Annars är det min dagbok/kommunikationsmedel till omvärlden. Tycker att det är självklart att låta honom få tillgång till det eftersom jag skriver mycket om honom i den.

Svar: Ja det är definitivt en aspekt. Att han är en stor del av bloggen, och ditt liv förstås! :)
Anna

Postat av: mochms

Publicerad 2014-03-24 07:50:32

Hej,
Jag har varit väldigt öppen med min blogg med både familj och vänner. Men jag startade den inte som en ivf-blogg vilket nog var anledningen till att jag var öppen med den. Hade jag startat den idag, och vetat att det skulle bli så mycket fokus på ivf, så hade jag inte berättat det för varken familj eller vänner. Min man hade fortfarande fått veta men inte alla andra.

Jag känner ibland att jag inte kan skriva precis vad jag vill eftersom jag vet vilka som läser den. T ex när man fått irriterande kommentarer från familjemedlemmar eller blir förbannad på vänner som inte förstår. Sånt väljer jag att inte skriva om trots att jag egentligen skulle vilja.

Svar: Antar att det kan finnas både för- och nackdelar med att omgivningen vet eller inte vet. Ibland är det skönt att ingen vet vad man tänker och man kan skriva vad man vill. Ibland kan det vara ett kommunikationsmedel..
Anna

Postat av: Emelie - min längtan efter dig

Publicerad 2014-03-26 22:40:11

Min man vet om, men vet inte om bloggadressen så han har inte läst. Några andra vet inte heller om, dok så skulle jag inte bry mig om nån hittade bloggen. Få man liksom ta när jag inte är anonym på bloggen :P

Svar: Haha..ja det får man nog ;)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela