dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

AW

Publicerad 2014-05-28 14:56:26 i Allmänt,

Hann med en AW igår också. Trevligt. Men det blev inte så sent. Skönt och lagom. Ingen frågade varför jag tog samma som den gravida kollegan. Alkoholfritt vin. Sen kom det inte på tal. Undrar om folk är finkänsliga, inte bryr sig eller inte tänker på det? Det är ju så vanligt med trevliga alkoholfria alternativ nu, så det kanske inte är så konstigt? Jag vet inte? Jag hade ju direkt tänkt "hon är gravid". Men så letar jag ju ständigt - utan att egentligen ens vilja det - efter gravida kvinnor.. 

Kontentan är att det fortfarande alltså är mer eller mindre hemligt på jobbet. Utom dem i mitt team som jag berättade för häromdagen. Och mina chefer som vetat om några veckor nu. Men jag tänker inte engagera mig i att dölja något nu. Folk får fråga helt enkelt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela