dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Barnmorskebesök

Publicerad 2014-09-11 21:21:29 i Graviditet,

Ännu ett barnmorskebesök idag. Gick bra, lillans hjärtljud var fina och starka. Sf-måttet fortsätter att bli större, nu 32 cm, lite under kurvan - men följer sin egen kurva. Järnvärdet har gått upp, och sockernivån är normal. Allt ser normalt och bra ut. Och jag vågar knappt tro det, och har svårt att ta in att det faktiskt ser bra ut. Fortfarande har jag svårt med detta. Hur kommer det bli när hon faktiskt kommer?
 
Hade en mysig eftermiddag/kväll med en kompis och hennes lilla tremånaders igår. Lugnt och fikandes gick vi igenom barn/graviditeter/förlosningar. Jag tror knappt jag pratar om något annat med mina vänner nu. Men alla är liksom där. Så det passar sig. Och det känns som att alla vill prata om det. Min man tycker nog att det kan bli lite tjatigt även om han snällt lyssnar och diskuterar.
 
Fick ett litet utbrott idag, hemma. Igår på jobbet. Är inte riktigt mig själv känner jag och blir arg fort för ingenting. Kan inte riktigt styra över det. Och orkar inte heller egentligen bry mig. Låter kanske hemskt, men jag har så extremt mycket känslor i mig hea tiden känner jag.. Kanske inte så konstigt. 
 
Tampas med tankar kring att vilja bli sjukskriven för att vila, eftersom jag sover så fruktansvärt dåligt och lite. Samtidigt som jag tycker det är så skönt att ha ett jobb att gå till, ett jobb som jag faktiskt trivs på nu. Tanken på att gå över tiden och vanka hemma i många, många veckor känns inte alls tilltalande, en sak om man visste att hon kommer 5e, då hade jag varit ledig en vecka innan. Men, men, nu kan man inte förutspå sådant...

Kommentarer

Postat av: Intesomvitankt

Publicerad 2014-09-11 22:09:42

Det är märkligt det där faktiskt. Kan inte heller ta in att allt ser bra ut. Inte van att höra dom orden. Men underbart är det. Börjar också känna lite panik med sömnen och jobbet men känner samma som dig. Jag vill ju orka jobba för det är roligt att vara där. Men man får väl lyssna på kroppen. Blir det för jobbigt så gör man ingen en tjänst med att fortsätta.

Svar: Du har rätt! Både i att det är synd att det ska vara så svårt att ta in att det går bra. Och lyssna på kroppen, även om huvudet säger att man vill fortsätta vara pigg och "som vanligt"..vi får se hur det går för oss båda, det viktigaste är förstås att de små därinne mår bra! Tänk..några veckor, sen är vi föräldrar! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela