dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Sketen dag

Publicerad 2015-12-02 13:32:11 i Missfall, Sorg, Ångest,

Nu är det tillbaka. Det känns som ännu en riktig skitdag. Känner ingenting, inte en tillstymmelse till graviditet. Och jag är övertygad om att jag fått ännu ett MA. Kämpar emot och tänker att det inte behöver vara så. Men det känns hopplöst och hittills har 50% av mina graviditeter slutat i MA. Så varför inte också denna gång? 

Negativiteten strålar ända ut i fingerspetsarna och det SUGER på ren svenska. Nåja, ren och ren, är väl inte ens ett erkänt begrepp. Men ni fattar. Det är skit. Jag vill bara att de två veckorna som är kvar till gyn ska gå. Helst vill jag sova tills dess. Men jag är inte ens trött. Det var jag för övrigt i vecka 6-7 med pluttan. 

Nä. Det här känns inte bra. Fan också. 

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2015-12-02 16:21:39

Förstår dig precis. Varannan graviditet för mig blev ju också MA. Sista nu med Lisa köpte jag en clearblue doppler för att kunna kolla hjärtljuden själv just dessa spökveckor innan v 12 när man inte vet nånting. Den rekommenderas först i v 16 men det sket väl jag i! Jag rakade till och med bort allt hår (!) för att kunna leta hjärtljuden såååångt ner men där hittade jag ingenting. Googlade och hittade en tjej som hört hjärtljud jättetidigt men högt upp i magen, och jag hittade direkt bebisens hjärtljud under min navel! Man fick liksom ha dopplern vid min navel men vinkla den neråt. Först kollade jag mina egna hjärtljud så jag inte skulle ta fel (fast bebisens hjärta slår ju mycket fortare) Sedan kollade jag en gång om dagen tills jag började känna sparkarna...alla kanske inte hör så tidigt men jag gjorde det, kanske något att köpa? Inte så fasligt dyr heller, nån hundring har jag för mig <3

Svar: Usch, usch! Tycker det är så fruktansvärt lömskt med MA. Skräcken. Man vet ingenting! Ska googla dopplern, låter som ett bra alt! Tack för tipset! :)
Anna

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-12-02 19:47:04

BLÄ. Jag känner med dig, vet hur det känns...det är verkligen inte lätt att vara gravid. Skickar en stor kram och hoppas du mår bättre snart!

Svar: Tack snälla du! Hoppas du mår bra och är laddad inför guldklimpens nedkomst, 14 dagar kvar.. Kram!
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-02 20:47:50

Hej. Här och nu är du gravid, just nu i min skrivande stund har du ett knyte i magen. Gläd dig här och nu och måla inte fan på väggen förens du har det bekräftat. Vet att det är skit svårt att göra det, men försök för just nu är du gravid. Jag för övrigt kände inte ett dugg av min graviditet förens han börja leva om där inne. Absolut ingenting kände jag. Varken illa mående trötthet eller nått inte ens ömma pattar. Glöm åter igen här och nu är du gravid. Super duper Grattis till det kram Johanna

Svar: Tack för peppen! Du har rätt. Försöker. Försöker verkligen! Tack för att du delar med dig. Kram!
Anna

Postat av: Synderskan

Publicerad 2015-12-03 13:11:36

Jag håller tummarna, massa pepp och heja dig!

Svar: Tack snälla du! :)
Anna

Postat av: Intesomvitänkt

Publicerad 2015-12-03 22:10:03

Usch vad jag känner igen mig. Man har så himla svårt att tänka positivt. Kanske för att skydda sig själv lite? Jag kände absolut ingenting. Precis som med mina missfall. Men visst gick det bra ändå. Jag håller tummarna och hoppas att tiden går snabbt för er. Kram

Svar: Så är det nog, man skyddar sig så gott det går. Det är tufft. Tack för dina tummar! Kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela