dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Test och tant doktor

Publicerad 2015-11-23 11:46:52 i Barnmorskan, Försöknummer2, Graviditet, Lillan, Livet som mamma,

Tog ett test imorse. Enligt plan. Hcg:et sköter sig och indikerar nu 2-3 veckor. Istället för de 1-2 veckorna förra måndagen. Egentligen säger ju det inget om hur ärtan mår. Men det får mig att må liiite bättre. Och då är det bra för ärtan med. Tror jag iaf. 

Den stora ärtan som springer omkring här hemma mår dessvärre desto sämre. Trots att hon faktiskt sov 20-7 nonstop inatt, i sitt rum, i sin säng (tål att tilläggas) så rinner näsan något så överjävligt på henne. Är mer än förvånad över sömnen inatt, men det kanske är just det, Att hon är sjuk och behöver sova mer. Så det blir varken minisats eller öppna förskolan i början på denna vecka. Vi får se hur det artar sig. 

Doktorn har även kontaktats idag. Fått tid i mitten av dec. Känns bra. Sen blir det väl MVC antar jag. Vill ju gärna få till ett kubtest innan vi åker. Kommer bli tajt. Frågan är om jag ska vara så lurig att jag bokar ett privat kub på samma ställe som jag vet att MVC skickar till...så finns det en tid. Som vi slipper betala sen för att vi kommer få en remiss..sneaky..vi får se? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela