dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Till KMP

Publicerad 2015-11-19 08:43:17 i Allmänt,

Du ställde två frågor i en kommentar som jag inte svarade på innan jag lyckades trycka på svara.. Tänkte att fler kanske är intresserade, så jag gör ett litet inlägg om det.. :) 

När kom mensen tillbaka efter förlossningen? Och när var första ägglossningen? 
Jag fick min mens 44 dagar efter att jag slutade amma helt. 9 månader (ganska exakt) efter förlossningen. Gissningsvis fick jag äl 12 dagar innan det. Men jag vet faktiskt inte? Då testade jag inte. Jag testade inte heller cykeln därpå. Men då noterade jag att jag hade "älkänningar" 12 dagar innan mens nummer två. Den andra cykeln låg på 43 dagar. 

:) 


Kommentarer

Postat av: kmp

Publicerad 2015-11-23 22:34:25

Tack för svar! Man funderar ju på hur det blir, jag ammar fortfarande och är inte sugen på ett till barn än, men är ändå nyfiken på om kroppen kan få till en egen ägglossning eller om det är som förut.

Svar: Ja det är spännande! Hoppas det, ofta förändras kroppen har jag förstått.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela