dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Underlig sjukdom och mensvärk

Publicerad 2015-11-15 17:54:39 i Försöknummer2,

Så gick helgen, och tackolov mådde jag bättre när jag vaknade igår och vi har haft en jättefin helg med möjligheten att genomföra planerna med middags- och lunchbjudning! 👌🏻 Så jag har ingen aning om vad det var för underlig typ av förkylning eller annan sjukdom jag drog på mig?

Igår kväll kom mensvärken svepandes med buller och bong! Det har fortsatt till och från under natt/morgon/dag. Nu på kvällen har det blivit mycket värre. Det glädjer mig på ett sätt, förvarning inför mensens första dag är bra när cykeln är fullkomligen omöjlig att förutse. Men å andra sidan är såklart mensvärk aldrig kul. Så då försvann värken i två cykler, men kom nu åter. Knäppt. Men det rimmar fint med vad jag trodde, den lär dyka upp typ imorgon, vilket är 12 dagar efter vad jag tror var äl. 

Undrar nu hur kroppen kan tänkas planlägga nästa cykel? 43 dagar? 60? Någonstans däremellan? Eller slår vi på stora trumman mot ett cykellängdsrekord? Frågorna är många? Spänningen olidlig. 

Nu blir det inom kort påbörjad nattning följt av soffläge med mensvärk och dundersvälld mage. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela