dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 5 (4+6)

Publicerad 2015-11-24 13:14:20 i Försöknummer2, Graviditet, oro,

Jag känner absolut ingenting. Man kan: 1. Tolka det som något positivt. Att jag kanske ännu en gång slipper illamående etc. 
2. Tolka det som något negativt. Att graviditeten kanske inte fortlöper som
den ska. 

Jag har ännu inte valt "sida". Känner att det inte är min dag idag. Att jag inte borde välja "sida" just idag. Känner att jag vill att dagen ska ta slut. Att jag vill vakna upp och må lite bättre igen. Inget påtagligt. Bara en obehagskänsla i kroppen. Så jag ska nog inte dra för höga växlar idag - inte åt något håll. 

Har bokat tid för kub. Det känns långt borta. Hoppas att det är en tid vi kommer nyttja. 

Halvdeppigt inlägg. Halvdeppig dag. Imorgon är det en ny dag. Ska nog köpa lite blommor och en adventsljusstake. Kanske piggar upp. Spela lite julmusik. Mysa sig igenom dagen. 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-11-24 19:58:13

Dessa toppar och dalar alltså..."allt" är normalt i början sägs det ju...förutom uppenbarligt dåliga saker då men ja du fattar. Det är jobbigt att vara gravid, kanske mest i början innan man vågar börja tro på att det kommer gå bra, och så alla hormoner på det...det finns liksom alltid något att vara rädd för när man är gravid. Lättare att tackla vissa dagar. Hoppas du får en skön kväll i alla fall och kanske unnar dig nåt gott framför tvn, det får man dåliga dagar (eller alla dagar?!). Kram!

Svar: Ja ibland är bara allt jobbigt. Det är väl bara att härda ut i väntan på en bättre dag helt enkelt.. Tack för din omtanke! Har haft ett bra avslut på dagen iaf, te med en nära vän, ihopkurade i soffan! Kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela