dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Älvecka?

Publicerad 2015-10-09 13:59:33 i Försöknummer2,

Ja, inom kort börjar älveckan enligt den fina appen som är inställd på en 44-dagarscykel. Ska enligt den vara fertil från söndag och t.o.m. lördag nästa vecka, och äl fredag. Har tänkt att hålla koll med stickor för att se så att detta stämmer. Spännande om inte annat. Dock kommer detta säkerligen misslyckas med anledning av just nu mycket stökiga nätter och förkylningar till höger och vänster. Smittar vi varandra? Men vi får väl se var vi hamnar? 
 
Trots tung förkylning i detta nu har vi bestämt oss för att genomföra inplanerad dejt. Inget märkvärdigt. Middag på tu man hand och bebis (snart ett år - herregud! Var tar tiden vägen?!) i tryggt förvar hos mormor och morfar. Ska bli mysigt! Och kanske mer välbehövligt än på länge med anledning av just tuffa nätter, förkylningar och pågående renovering. Bara vara vi en liten stund. 
 
Ha en fin helg! 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan.blogg.se

Publicerad 2015-10-10 12:09:18

Ahh, spännande! Du får försöka ta det som det kommer och blir det inget så blir det inte...det är det som är det jobbiga med planering och dessa stickor, "tvånget"... håller tummarna!

Svar: :)
Anna

Postat av: KMP

Publicerad 2015-10-12 21:16:35

Jag känner mig inte redo för ett till barn än. Mest för att jag inte orkar in i "svängen" än med medicinering och ultraljudskontroller. Men också för att jag känner att ett barn ger tillräckligt fullt upp.
Hur tänker du kring det här med att få barn tätt, det blir ju väldigt intensivt?

Svar: Nej jag orkar inte heller in i medicineringssvängen än. Det kommer längre fram. Men jag går väl liksom och hoppas att vi ska slippa det. Att det blir ett syskon iaf. Och jag vill gärna få koll på min kropp så jag vet när det ens skulle kunna vara möjligt. Visst skulle det bli intensivt om jag skulle bli gravid nu, med två småttingar. Men, jag - och vi - känner inte riktigt att vi har tid att vänta. Vi är trettio plus och vill ha fler barn. Att de skulle komma tätt känns som det minsta problemet. Även om jag håller med dig, intensivt är ju bara förnamnet med ett barn ;) Spännande hur det blir med två.. Men det viktiga för oss är att det blir ett syskon, "när" känns som ett lyxproblem...om du förstår vad jag menar. Helst av allt skulle jag vilja ha tre år mellan, och gärna få två till. Det skulle vi hinna med. OM vi nu på beställning skulle kunna få en om två år och en om fem. Men det fungerar ju inte riktigt så..speciellt inte för oss och par i liknande situation.. Så vi kör på och hoppas ATT det blir, NÄR det blir får tiden utvisa..
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela