dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

I am baaack

Publicerad 2016-04-02 21:49:08 i Barnmorskan, Försöknummer2, Kärlek, Lycka,

Det var inte alls meningen att hålla er på halster! Självklart blev det inloggningsproblem i samband med rulet och det kunde inte kommit mer olägligt. Men nu, I am baaack! 

Allt gick bra på rulet. Förutom att den lille envist stirrade in i min rygg, trots upprepade försök att studsa omkring som ett fån för att få honom att vända på sig! Till slut fick barnmorskan till en profilbild. Precis när hon tänkt ge upp och be oss komma tillbaka en annan dag. 

Det blir en liten pojke som kommer till oss i juli! Fantastiskt! Det hade det varit oavsett! Och jag hade fått för mig att det var en tjej, räknat med det. Så till den milda grad att jag nu har svårt att få det att sjunka in. Känns jättehäftigt med en av varje! Men hade samtidigt varit kul med en tjej när de blir så nära i ålder. Men det spelar ju ingen roll! Han mådde bra! Allt såg normalt ut! Och det är det intressanta! Vi är överlyckliga och har fortfarande svårt att förstå att vi har haft sådan tur efter allt stök! Vi är lyckligt lottade! 

Har börjat jobba, och börjat nedräkningen! Min lilla plutt ska bli storasyster. Obegripligt. ❤️

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-03 09:31:22

Åh grattis!!! :) häftigt! Gör man något mer UL i graviditeten? Vi har nästa BM besök 15 april ( evigheter sen man va där känns det som), då ska vi börja mäta magen och få lyssna på hjärtljuden :) Hoppas allt är bra. Snart semester för vår del, en vecka med sol och bad!! Längtar! Har inhandlat snygga stödstrumpor ;) Hoppas det går bra med flygningen, lätt att bli lite nojig. Idag enligt appen har jag gjort 60% av graviditeten! :) v 24 (23+6) så går in i ny v i morgon. Galet. Härligt!! :) ha det så gott! Kram/ Karin

Svar: Tack! :) nej det gör man i regel inte. Vi fick ett tillväxtultraljud sist, för att vi gjorde ivf, det får man i Sthlm då. Men inte nu. Nu får man vackert vänta till BF ;) idag blev det vecka 25 för min del (24+0), men hade du 24 juli som BF? Ibland fattar jag inte hur de räknar? Har en kompis, som visserligen bor i Norge, som har 19 juli som BF, men hon är i vecka 27 (26+1) idag. Märkligt..? Schysst med snygga stödstrumpor! Det vill jag också ha, har bara svart... Ha en jättehärlig semester, låter underbart! Ta hand om dig! Kram!
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-03 09:31:23

Åh grattis!!! :) häftigt! Gör man något mer UL i graviditeten? Vi har nästa BM besök 15 april ( evigheter sen man va där känns det som), då ska vi börja mäta magen och få lyssna på hjärtljuden :) Hoppas allt är bra. Snart semester för vår del, en vecka med sol och bad!! Längtar! Har inhandlat snygga stödstrumpor ;) Hoppas det går bra med flygningen, lätt att bli lite nojig. Idag enligt appen har jag gjort 60% av graviditeten! :) v 24 (23+6) så går in i ny v i morgon. Galet. Härligt!! :) ha det så gott! Kram/ Karin

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-04-03 12:21:10

Så häftigt med en av varje! Men allt har sin charm och två tjejer är fantastiskt det också :) för egentligen spelar det ingen roll såklart! Skönt att få jobba lite innan det är dags med fl igen, jag saknar lite att bara vara jag utan en unge eller två i släptåg, haha. Men allt har sin tid!

Svar: Jag kan tänka mig det, två små systrar som kommer ha varandra i vått och torrt, blir alldeles varm när jag tänker på det ❤️ men, så får vi hoppas att det blir med en brorsa och syrra med! :) aldrig några garantier ;) Ja ärligt talat är det lite skönt att få åka iväg på morgonen, starta datorn, ta en kopp kaffe utan att den hinner bli kallt, prata vuxenspråk OCH gå på toaletten! ;) men jag saknar henne också..än så länge är pappsen hemma med henne. Men om några veckor blir det dagis. Stort..
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-04 12:55:59

Hej! De har sagt BF 25 juli :) så idag är jag i v 24+0

Svar: Hmm..det spelar ju ingen somhelst roll, men jag har BF 23 juli och är i v 24+1. Märkligt. Men det skiljer väl lite, lite hur man räknar även i Sverige då! :)
Anna

Postat av: Emelie

Publicerad 2016-04-06 22:41:00

Så underbart med en av varje<3

Svar: Ja visst!! :)
Anna

Postat av: Emelie

Publicerad 2016-04-06 22:41:02

Så underbart med en av varje<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela