dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 26 (25+2) kejsarsnitt?

Publicerad 2016-04-12 09:38:32 i Barnmorskan, Graviditet,

Idag ska jag till barnmorskan. Första gången sen inskrivningen. Förutom kub och rul, men de utförs inte hos min vanliga barnmorska. Så detta blir andra gången jag träffar henne - denna graviditet. Har samma barnmorska som sist, känns tryggt med henne. 

Men. Idag ska jag ta upp kejsarsnittsönskan. Har bestämt mig för att jag inte ställer upp på en långdragen förlossning en gång till, som kanske ändå slutar med akut snitt, igen. Vill inte! Men vet inte hur väl mottaget detta blir? Vet inte hur det fungerar generellt? Googlade en massa igår. Och statistiskt sett föder 50% med kejsarsnitt vid nästa förlossning om de gjort det vid den första. 

Är faktiskt lite nervös. 


Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2016-04-12 12:27:32

Hoppas du får ett bra bemötande och att du får ett snitt om det är det du önskar!

Svar: Tack Hannah! :)
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-04-12 19:44:02

Hoppas verkligen de lyssnar på dig och att du får snitt om det är det du vill 💕

Svar: Hoppas jag med..:) tack!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela