dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 28 (27+0)

Publicerad 2016-04-24 10:43:44 i Försöknummer2, Graviditet, Livet som mamma, Längtan,

Tiden tickar på. Jag längtar till juli för att det ska bli så spännande och fantastiskt att träffa lillebror! Och för att det verkligen inte är min grej att vara gravid, jag har ont. Jag önskar jag kunde glida omkring och känna mig gravidvacker. Men det gör jag inte, känner mig som en övergödd valross med svåra gångproblem. Och det värker i underlivet mer eller mindre konstant. Blir oftare och oftare alvedon, men försöker härda ut utan in i det längsta. Tänk att vi får gosa med vår son i juli. En dotter och en son ❤️ Tänk för 3,5 år sen. Missfall, ångest och djupt svart hål. Vem hade kunnat ana detta?! 

I veckan kör vi inskolning på dagis, min stora tjej! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-24 11:06:56

Trist att ha ont :/ håll ut! Själv misstänker jag att jag fått svamp - ska kolla upp. Svider :/ känner mig inte så jätte snygg pga det hehe ;) Även känt att det svider ( svamp eller urinvägsinfektion?!) aldrig haft urinvägsinfektion innan. Ska ringa mvc i morgon och få en tid. Måste kolla. Alla dessa saker som ska kollas hela tiden känns det som :0 men man ska väl inte klaga..... Kämpa på! Tänk tre månader kvar ju för oss båda! <3 kram! / Karin

Svar: Usch då! Ja trist att kolla upp krämpor, men värt det om det skulle kunna vara något som påverkar! Hoppas det inte är varesig det ena eller andra utan "bara" lite "graviditetsont". Japp, nu biter vi ihop tre månader till, tills vi har våra små knytten hos oss! ❤️ ta hand om dig!
Anna

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-24 11:08:34

Kliar och svider skulle det stå. Och du har helt rätt: tänk hur livet kan ändra sig, från mörkt till ljust :) från förtvivlan till hoppfullhet. Skört./ Karin

Svar: Det är ju det, och så är man så rädd att det ska vända igen. Att det är "för" bra nu. Fast så kan man ju inte tänka heller..även om det kan vara svårt med en liten djävul på axeln ibland.. Men skört är det - livet!
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-04-28 13:58:37

Ja tänk om vi vetat att vi skulle välsingnas med två barn var??? Helt otroligt! Hoppas det går bra för lillan på dagis och att det känns bra för er! 💕

Svar: Ja det är fantastiskt!! Det går bra, lite tårar och ganska osugen på att sålla sig till regler såsom att sitta still vid samling etc, men överlag bra. Hoppas sjukstugan är på väg att upplösas!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela