dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Bröst, vecka 14 (13+4)

Publicerad 2016-01-21 03:48:03 i Graviditet, Lillan, Livet som mamma,

Har verkligen reflekterat över att jag inte känt någonting i brösten denna graviditet. Förra hade jag ont i dem och de blev svullna från start! Nu plötsligt har det smällt till, i vecka 14..? De är gigantiska och ömmar. Mystiskt. Lillan verkar oerhört fascinerad av dem. Mer än när jag ammade, och då var de verkligen två favoriter ;) Hon pekar och pillar ofta och gärna. Det får hon väl, men det blir lite jobbigt när hon drar ner bikinin mitt på stranden...där kan man ju tycka att gränsen går ;) 

I-landsproblem. Nu ska vi ut i solen efter en halvtaskig natt. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-01-21 09:18:51

Ja där går väl gränsen ;) Jag instämmer, mina bröst har också börjat ömma mer denna veckan. Kör på bekväma bh:ar, inget som trycker till. Gigantiska har de dock inte blivit än ;) Kanske lite fylligare men känner mest att de är lite svullna och ömmar då och då. Är i v 13+ 3 idag. Dessutom börjar det bli dax att uppdatera garderoben med jeans nu, ska shoppa lite i helgen tänkte jag :) njut av graviditeten och semestern! :) Jag känner mig piggare nu, skönt. Du med? Kram/ Karin

Svar: Härlig shopping!! :) tack snälla du, vi njuter! :) jag har inte kännt mig så trött, vissa dagar bara. Så det är faktiskt lugnt, och det kan nog bero på sömnbrist likväl som graviditet ;) ha en fin shoppingtur! Kram!
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-01-21 19:16:39

Haha ja där går väl gränsen ;) vad härligt ni har det! Hoppas lillan fattar att ni har semester snart och låter er sova :)

Svar: :) inatt har vi sovit som små barn (vad är det för "ordspråk" egentligen? Det är ju sällan små barn sover bra herregud..) halleluja! Tror jag somnade strax efter 22 och har sovit till 7.30. Lillan sover fortfarande. Halleluja!
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-01-22 13:38:24

Sköööööööönt! Jag vill också sova, haha :) men är det nåt man lärt sig som småbarnsförälder är det att njuta av sömnen när man väl får den för det kan ändras när som helst! Hoppas hon bjuder på fler drömnätter!!!

Svar: Ja precis, rätt vad det är så är sömnen lika med noll igen..ångest på den..men vad gör man? Någon gång blir de väl tonåringar och man får tjata upp dem istället..längtar! ;)
Anna

Postat av: Kmp

Publicerad 2016-01-25 07:34:18

Jag tror väl inte att ni räknar Gran Canaria som andra sidan jorden men man blir ju lite ängslig när man ser nyheterna om barnet som föll ner från balkongen. Så. Är ni ok?

Svar: Vad omtänksamt av dig! Nej vi är längre bort än så och vi mår bra! Fruktansvärd händelse dock, en riktig mardröm!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela