dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

I huvudet

Publicerad 2016-01-13 09:11:58 i Graviditet, Idioti,

Vad jag irriterar mig på folk som fått veta att vi nu blivit gravida "själva" och som nöjt konstaterar att "ja, där ser du, det satt i huvudet!" Så mycket skuld det ger! Den där äckliga lilla kommentaren. "Nej", brukar jag säga, "det gjorde det inte! Och tror du det kan du ta ett snack med min ivf-läkare som å det bestämdaste säger att det verkligen inte fungerar så. Då skulle huvudet kunna bestämma en massa saker. Att bli gravid tex, fast man verkligen, verkligen inte vill. Nonsens."

Jag tror att min kropp rent fysiskt kanske löste det snabbare denna gång för att den gjort det förr. Den känner igen grejen. Eller så var det bara ren jävla tur. 

Men det sitter inte i huvudet. Att säga så är att kasta skit på någon som redan är full av det! 

Imorgon åker vi! ❤️

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-01-13 09:50:04

Idiotiska människor!!! Man blir ju trött... Däremot tror jag att det är lättare att bli gravid när man varit det, men det är bara vad jag tror. Det har ju ingenting med hur svårt det var att bli gravid första gången. Tänk om folk bara kunde knipa igen???

Svar: Det är lite vad jag tror med. Har inget belägg för det. Men inbillar mig liksom att kroppen mer fattar galoppen när den varit det förut. Men vissa vill man ju bara ska knipa ibland..
Anna

Postat av: Hannah

Publicerad 2016-01-13 12:43:49

Verkar ju vara lite så, att kroppen kommer ihåg. Det tog 1,5 år med Elis och sedan plötsligt blir jag gravid fyra gånger på mellan 1-4 försök?! Eftersom vi inte kör något skydd nu är jag livrädd att bli gravid igen för det vill vi absolut inte. Men jag vägrar ppiller och Fredrik sterilisera sig så vad gör man :)

Svar: Märkligt hur kroppen kan fungera! Är så glad för att ni fått ers tre även om det tog lite tid. Och nu motsatt problem ;) tänk vad livet kan vara underligt..men jag förstår att ni stannar vid tre. Det kommer vi också göra, om det ens blir tre.. ;)
Anna

Postat av: TheStruggle

Publicerad 2016-01-13 15:00:10

Hatar att folk säger och tänker så. De förstår inte vilken skada de gör. jag önskar att det ibland fanns informations blad eller böcker att ge bort till idioter som verkar tro att vi kan styra våra kroppar med tankekraft.
Jag är så glad för er skull och ni ger mig hopp om att lillsyskon inte kommer kräva ytterligare 7 ivf/frys försök.
Kom ihåg att vi som varit där ALDRIG skulle säga eller tänka så för vi vet att det inte är sant.

Svar: Du har rätt, informationsblad vore definitivt något! Tack snälla du, och jag är glad att det ger dig hopp! Det är som ett speciellt släkte detta, ivfare eller på annat sätt hjälpta par. Det finns så mycket fin förståelse och kunskap bland oss, mycket därför jag startade bloggen, skönt att komma i kontakt med människor i samma sits! Hoppas innerligt att kampen till ett syskon blir kort, eller inte alls! Lycka till!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela