dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 38 (37+4)

Publicerad 2016-07-08 00:49:04 i Allmänt,

Jag kan väl inte riktigt påstå att jag är kompis med nya blogg.se. Känns inte ens som att vi vore bekanta med varandra faktiskt. Känner mig lite bakåtsträvande tråkig nu, men - wtf hände? Det har tagit mig år och dagar att ens komma in. Och nu när jag försöker uppdatera med ett inlägg så är det knappt jag klarar det. Vi får se hur detta kommer se ut..?

Iaf. Vecka 38: jag har förvärkar i princip varje kväll. Kryckor är ett måste. Och jag kan inte längta mer tills den här graviditeten är över. Hur bortskämt och otacksamt det än låter. Min kropp är inte gjord för graviditet. Icke!

Kämpar på. Räknar ner dagar. Njuter av stunder med lillan. Snart delas min uppmärksamhet på två. Känner mig påtagligt påmind om detta nu. Vi är snart fyra. Mest av godo. Men jag kan inte hjälpa att jag har lite dåligt samvete inför just detta, hon kommer vara tvungen att dela mig med lillebror. Och till en början kanske mer än dela. Kanske måste jag spendera mer tid med honom än jag kan göra med henne. Knäppt. Ett syskon är ju fantastiskt! Det kommer iaf att bli det, förr eller senare.

Ska sova nu. Tänk. Tänk om det drar igång. Värkar och sparkar. Värkar och sparkar.

Kommentarer

Postat av: Kmp

Publicerad 2016-07-08 19:52:12

Ooo. Spännande!

Svar: :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela