dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Dagis vecka 35 (34+5)

Publicerad 2016-06-17 04:56:56 i Graviditet, Kärlek, Lillan, Livet som mamma,

Jag har alldeles glömt bort att nämna det. Men det går jättebra igen på dagis. Hon vinkar hej då när man lämnar och verkar alldeles tillfreds med att bli lämnad. Hon hoppar visserligen snabbt upp i famnen och vinkar ivrigt hejdå till alla när man hämtar också. Men det känns som att det fungerar fint. Att hon intresserar sig för andra barn och vad de hittar på. Hon älskar att vara ute säger fröknarna, hon brukar tydligen bli arg när det är dags att gå in. Jag gissar att det är för att hon då inte längre har tillgång till all god sand och lera som hon annars stoppar i munnen: "mmmmmmm, gott". *suck* När slutar detta?! 

Hon riktigt suger in information och nya ord. Så häftigt att se hur mycket hon lär sig nu! Lilla svampen. Blir förvånad nästan varje dag när jag märker att det är något nytt hon "plockat upp". 

Men ojojojoj vilken bestämd dam. Herregud. Om hon är så här nu undrar jag stilla hur tonåren kommer bli 😁 Hon vet vad hon vill. Men det är å andra sidan bra. Jag hoppas att hon står på sig och upp för sig - alltid. Det är vad jag önskar föra med henne iaf. 

Rörande den lilla stjärnan i magen så försöker vi prata om och förklara att en liten lillebror bor i magen nu och flyttar in hos oss snart. Tror inte hon förstår så mycket, säkert mer än vi tror, men vi försöker iaf att förbereda henne så gott det går. Han sparkar på fint och jag måste säga att jag har varit tusen ggr mer avslappnad under den här graviditeten. Det är skönt. Det är också skönt att den här graviditeten snart är över. Börja lite smått få tillbaka kroppen, ställa undan kryckorna och äntligen få träffa lillebror! ❤️

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-06-17 13:24:23

Älskar att det låter exaaaakt som E när du skriver om lillan, hahaha. Älskar att vara ute, äter sand, envis..."mmmm gott" är standard här 😂 Bestämd dam har vi minst sagt här med...herregud. Tur man kan profylaxandning ibland! Ahhh.

Visst är det skönt att vara mer avslappnad, hoppas du känner det när lillebror kommer också! Jag är en miljon gånger mer avslappnad nu. V får sova som hon vill, Elsa skulle minsann sova speciella tider annars fick jag panik, haha. V sover överallt, E sov bara i rullande vagn...har ingen panik över mat osv. Allt är liksom lättare.

Bara en månad kvar nu snart ju!!! Ahhhh! 💕

Svar: Hahaha! Bestämda damer våra små. Profylaxandning är inte dumt du! ;)

Ja det är riktigt skönt att vara mer avslappnad! N sov också bara i rullande vagn, eller gungande björnsele på nätterna. Hemskt! Så kan vi inte ha det igen..hoppas det blir bättre! Får en känsla av att det kommer bli det... Sen kommer jag inte att väcka för mat denna gång. Över min döda kropp!! Sover han så sover han! Om det nu inte är något medicinskt "tvång". Men N var ju duktigt gödd och har hela tiden varit stor! Och att väcka ett sånt barn..- varför?! Nope!

Ja herregud, nu är han snart här! Ska bli så häftigt att se om de är lika! Både till utseende och person!
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela