dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Pensionärsvaknar (v 34, 33+4)

Publicerad 2016-06-09 05:18:15 i Graviditet, Jobb, Sjukskrivning,

Blir så trött på mig själv! Vaknar vid 4-5, utan anledning! Som en riktig pensionär! Inte ens bebisen i magen är vaken. Och långt ifrån den stora bebisen i sin säng. Känns så satans onödigt. Varför kan jag inte bara sova när sömn erbjuds?! 

Biter i på heltid på jobbet. Men nu är foglossningen överjävlig. Vi pratar dagar. Överväger att sjukskriva mig från fredag eller måndag. Maken sa "tänk om han kommer tidigt, och så har du inte hunnit vila någonting". Han har rätt. Och ingen tackar mig för att jag fortsätter jobba. Ingen dessvärre. 

Är hungrig konstant också. Äter som en hel karl, eller två kanske t.o.m. 

I helgen har maken fått lov att hitta på något kul med sina vänner som innehåller alkohol. Sen gäller restriktivt alkoholintag. Mycket restriktivt. Får någon slags känsla att detta kan dra igång tidigare. Illamående och trycker neråt. Ingen fixering sist jag var hos barnmorskan dock. Fast alla kanske känner så? För att man blir stor, otymplig och är allmänt trött på det! ;) 

Nähä, jag går väl upp då. Åker till jobbet tidigt... 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-06-09 09:33:44

Andra barnet brukar inte fixera sig, många gör det först under förlossningen typ. V fixerade sig aldrig innan :) så det betyder ingenting! Spännande nu!!! Herregud!
Och du, sjukskriv dig! Var hemma! Ta hand om dig själv och ta det lugnt!!! Gör det!!! Jag lovar att du behöver det ;) haha, skämt åsido men skit i jobbet! Ingen tackar en som sagt...tråkigt nog men det är inte värt det! Foglossning är överjävligt!
När får ni hem info om ks?
Och förresten kan du komma hit ovh ta hand om mina barn som vaknar fem, om du ändå är vaken menar jag 😃😘

Svar: Aha, visste inte det.. Ja du, här ligger jag nu hemma i sängen sen 12. Åkte hem. Har ont i magen. Och planerar inte att gå tillbaka. Det får nog vara bra nu..med jobb alltså.. Haha, jag kommer!! :)
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-06-09 09:55:23

Senila jag insåg nyss att ni har ju fått datum!!!!!!! Glöm den frågan 😂

Svar: Man kan inte komma ihåg allt! ;)
Anna

Postat av: Oj

Publicerad 2016-06-10 21:42:36

Åh, vad jag känner igen mig i den där känslan du beskriver om att känna sig stor och klumpig hela tiden. Svettig blir jag också, kan plötsligt bli jättesvettig bara så där, som en fontän som fått sprutt! Börjar också märka att jag binder mycket vatten i kroppen, märker det i händerna och i benen, fötterna... Nu börjar jag se det lite i ansiktet också, ihhh. Och ja sömnen, den är ju så upphackad så det är ju inte klokt.

Svar: Ja usch, det är verkligen ingen barnlek det här med graviditet.. Rekommenderar stödstrumpor om du inte redan köpt det. Sover med dem. Lite jobbigt dagtid nu när det är så varmt. Så stödstrumpsovning har blivit varianten, fungerar mycket bra, för mig iaf :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela