dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Värre

Publicerad 2016-06-09 22:00:32 i Barnmorskan, Graviditet, Sjukskrivning, oro,

Det blev värre och värre. Ringde igen och fick åka in för kontroll. Bebben mår fint, men jag har åkt på urinvägsinfektion. Därav värken. Jag var mer än förvånad. Kan man få sån värk av urinvägsinfektion? Och när har jag lyckats dra på mig detta? Och inte ens märkt av det. Har ytterst sällan haft urinvägsinfektion tidigare. Men så här har det absolut inte varit/känts de gångerna. Nåja. Nu är det som det är och jag har redan börjat knapra antibiotika. 

Vidare tyckte barnmorska och läkare att jag absolut inte skulle jobba, åtminstone inte heltid. Vila. Vila. Vila. Så nu gör jag det. Jag tar sjukskrivningsklivet. Over and out jobbet, ses tidigast i sept 2017, kanske inte förrän jan 2018. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-06-10 21:36:34

Vad skönt att allt var bra med bebis och att du fick så tydligt svar på varför det gjorde ont i magen. Jag hade heller ingen aning om att man kan dra på sig urinvägsinfektion nu i det här läget, men bra att veta (jag och du ligger ju rätt lika i tid in i graviditeten, jag som kommenterat tidigare och som har ks den 14 juli, nu tänkte jag att det kanske blir lättare om jag signerar med något så det får bli Oj, så vet du att det är jag :) trevlig helg!

Svar: Låter som en bra idé Oj! :) ja det var skönt att få svar, men tycker fortfarande att det var lite märkligt. Verkligen inte känt någonting.alls. Skumt. Trevlig helg till dig med! :)
Anna

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-06-12 20:30:23

Men åh, har hört att det där med uvi kan ställa till det. Fick ta odlingar några ggr med V. Hoppas det känns bättre nu!
Helt rätt att vila! GÖR det nu också! Vila vila vila! Kram

Svar: Jag har faktiskt sovit middag tors, fre OCH lör..är själv lite i chock över att jag har lyckats med det! I bra chock ;) brukar inte kunna sova dagtid. Men har ägnat eftermiddagarna åt det, även om det tagit lite tid så..magiskt! Hoppas jag kan göra det med bebisen sen också! Får antibiotika, så jag hoppas det är borta inom kort! :) kram
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela