dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Vecka 36 (35+3)

Publicerad 2016-06-22 15:41:35 i Graviditet, Kärlek, Livet som mamma, Längtan,

Vecka 35+3, men 27 dagar kvar. Svettigt. Trött. Får gärna hända förr. Försökte pigga upp mig med lite shopping idag. Amningskläder är ju bra. Sommaramningskläder. Uppfräschning av amningslinnen och amningsbh:ar. Men kryckorna är ivägen - gnäll, gnäll - och den där magen som andra säkert tycker är så fin - som jag tycker är så klädsam på andra - den känns mest ivägen. Jag vill få bort den. Jag vill träffa vår älskade lillebror. Ja ni förstår, såklart det är värt det. Såklart jag är oerhört tacksam över att få uppleva detta. Känna honom sparka (satan i gatan vad han sparkas, mest hela dagarna!) är magi. Men nej, graviditet, jobbigt. Saknar min kropp. Foglossning, åderbrock, uppsvällt underliv, vätska i benen och svullna händer. Trött på alltihopa. Vill ut och röra på mig. Vill kunna leka med min älskade N utan att kroppen säger ifrån. Snart, snart! Snart får vi vaka på nätterna, stoppa bröstmjölken med pads och bli nerbajsade/nerkissade/nerkräkta. Längtar! Glamor! 

Fick föresten ta ytterligare ett urinprov idag. Efter att odlingen försvunnit (?) och provet på mvc visat "något konstigt" efter antibiotikakuren fick jag ta ett nytt. Liiite oroande. Men förhoppningsvis var det bara något konstigt med muggen eller så, det var iaf vad mvc ville få det till att det kunde vara. Provsvar inom kort hoppas jag! 

Kommentarer

Postat av: Drommarochlangtan

Publicerad 2016-07-03 20:17:08

Åh vad tiden går...närmare än nånsin nu! Hoppas du och lillebror mår bra! Och resten av familjen med såklart :) tänker på er! Kram

Svar: Tack vi mår bra, förutom foglossning och allt det där! Försöker njuta lite sommar! Hoppas ni har en härlig sommar! Kramar
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela