dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Barnmorska vecka 33 (32+2)

Publicerad 2016-05-31 17:17:44 i Barnmorskan, Graviditet, Lillan, Livet som mamma, Sjukskrivning,

Barnmorska idag. Allt bra. Järn- och sockervärden bra. Magen växer som den ska och pluttens hjärta galopperar på fint. Mirakelkänslan är på topp! Dock var barnmorskan något orolig över sammandragningar sista tiden när jag nämnde att jag haft mycket på jobbet. Kombinationen var väl orosmomentet enligt henne. Läkartid inbokad om två veckor - OM jag känner på samma sätt och har sammandragningar. Isf tyckte hon att jag skulle sjukskrivas på hel- eller deltid. Vi får se? Ska försöka ta det lite lugnt iaf. Men det är svårt tycker jag. Är det mycket på jobbet så är det. Kan liksom inte säga nej. Vill gärna avverka och få saker gjort. Usch, borde bara strunta i det och bara tänka på mig själv såklart. Jag vet ju det. Jobbar på det. 

I övrigt har jag hämtat en glad tjej på dagis idag! Skitig, men glad. Och skitigheten stör ju inte henne överhuvudtaget! :) Härliga unge! Skuttar iväg längst med backen ner från dagis med glädjetjut! Ledsen imorse som vanligt. 

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2016-06-08 20:58:52

Inget är viktigare än barnet i magen, jobbet kan slänga sig i väggen ;) Nä, skämt och sido ta hand om dig <3

Svar: Tack, du har rätt! :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela