dujaghanvi.blogg.se

Ofrivillig barnlöshet, PCO, missfall, IVF, graviditet och slutligen livet som mamma.

Utvecklingsfas?

Publicerad 2016-09-14 09:17:48 i Kärlek, Livet som mamma, Sömn,

Har haft en riktigt, riktigt tuff natt. Sov mellan 23-01, därefter har jag slumrat, ammat, vyssat, bytt blöja, blivit tokig, stoppat in napp, stoppat in napp igen, testat babysittern..osv osv

Över det hela taget går det bra. Han är fantastisk! Har börjat le... Men så får man en sån här verklighetsknäpp på näsan och man vill bara få sova, vara ifred. NU, NU har han äntligen somnat. Men nu har liksom mitt tåg gått. Även om jag är så trött så jag mår illa.

Sätter på kaffe. Mer kaffe. Så gott det nu går med en bebis som vill sova på en. Och det är ju underbart. Det är ju detta jag längtat efter de år vi försökt. Och nu behövde vi inte ens försöka och fick en till liten guldklimp. Bara så där. Men ändå känns det lite jobbigt. Jag är trött. Det går över. Jag vet..

I helgen tar jag första trippen med mina klimpar själv. Flera dygn "själv" med dem. Kommer förstås få hjälp av dem jag hälsar på. Men ni vet, det yttersta ansvaret är ju ändå mitt. Nätterna blir mina. Kampen till sömn blir min egen. Lite oroande då med en sån här natt när jag vant mig vid att han är ganska "enkel". Men gissar att det är en utvecklingsfas. Måtte det vara så, så att det går över.

Packning för tre. Det är ett tvådagarsprojekt det! ;)

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2020-06-16 17:51:14

Ååh, älskar din blogg! Går igenom ivf nu, läste igenom dina inlägg o kände så igen mig i dina ruvardagar. Himla bra formulerat. Undrar förstås vad som hänt för er efter detta skrevs. Kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela